Elutasította a Svájci Nemzeti Tanács a visszaküldési díj bevezetését
Svájcban az online áruházak nem számíthatnak fel díjat az áruk visszaküldéséért, ugyanis a Svájci Nemzeti Tanács elutasította a visszaküldési díj bevezetésére irányuló indítványt mondván, hogy egy ilyen kötelezettség a gazdasági szabadságba való beavatkozást jelentene.
Michael Töngi, a Nemzeti Tanács képviselője állítása szerint a felesleges szállítmányok visszaszorítása érdekében terjesztett elő indítványt. A csomagok mintegy negyedét küldik vissza a vásárlók, ami szerinte egyenlő az áruk pazarlásával. Számos küldemény a visszaküldés után megsemmisítésre kerül. Töngi indítványával a svájci e-kereskedelmet környezetbarátabbá és vásárlóbarátabbá kívánta tenni.
A gazdasági szabadság megsértése
83 igen és 3 tartózkodás mellett a Tanács 101 tagja azonban az indítvány ellen szavazott. A kamara ezzel a lépéssel a Szövetségi Tanács kérésének felelt meg, amely azzal érvelt, hogy a visszatérítési díj aránytalanul csökkentené a vállalkozói szabadságot és a fogyasztói előnyöket.
Ehelyett az országban működő online áruházaknak kell felelősséget vállalniuk a helyes termék- és méretinformációkért annak érdekében, hogy csökkenjen az ezek miatti visszaküldések száma. Az ügy mostanra rendeződött, és nem szerepel a tervekben a visszaküldött termékek nagy számának csökkentése érdekében folytatandó további vita.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható növekedés: a globális hullámkarton piac 206 milliárd dollár fölé emelkedhet 2032-ig
Áttörés előtt áll a csomagolóipar: a hullámkarton globális piaca 2032-re…
Tovább olvasom >Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >