Eltávolítja a holland Jumbo a műanyagcsomagolást egyes zöldségtermékeiről
A holland Jumbo eltávolítja a műanyagcsomagolást az országban termesztett paprikáról és uborkáról. A kiskereskedő tervei között szerepel, hogy a nyár beállta előtt ugyanígy cselekszik a zöldhagyma esetében is.
A vállalat szerint a kezdeményezés révén működéséből éves szinten mintegy 51000 kilogrammnyi műanyagot iktat ki, ami megfelel 142 tonnányi CO2-kibocsátásnak.
Az intézkedés összhangban áll a Jumbo klímatörekvéseivel és a vállalat korábbi döntésével, miszerint nem importál több légi úton szállított burgonyát, zöldséget és gyümölcsöt.
A Jumbo 2025-re 20%-kal kívánja csökkenteni a csomagolóanyagok felhasználását 2020-hoz képest, és partnereivel együttműködve folyamatosan keresi, hogyan lehetne kevesebb csomagolóanyagot használni, vagy a termékeket jobban csomagolni.
A vállalat már kivezette az ingyenes, eldobható műanyag zacskókat a burgonya, a zöldségek és a gyümölcsök esetében.
A kiskereskedő a csomagolatlan zöldségekhez és gyümölcsökhöz újrahasználható zacskókat kínál, amivel évente 35 millió műanyag tasak használata válik szükségtelenné.
A Jumbo célja, hogy 2030-ra beszállítóival együtt 50%-os kibocsátás-csökkentést érjen el értékláncaiban, 2050-re pedig a teljes klímasemlegességet elérje mind a saját láncában (Scope 1 és 2), mind a termékláncokban (Scope 3).
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >Egyetemi campusokon nyit üzleteket a SPAR Hollandiában
A SPAR Netherlands és a Compass Group Netherlands együttműködésében két…
Tovább olvasom >Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >