Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges” termékeinek csomagolásáról azokat a dizájnelemeket, amelyek kifejezetten a gyerekeket célozzák.
A változás érinti a 3D vagy animált formákat, élénk színeket és az olyan játékos elnevezéseket, amelyek nem utalnak magára a termékre – írja a Grocery Gazette.
A vállalat közleményében példaként említette gumicukrait, amelyek eddig színes, rajzfilmfigurás csomagolásban voltak kaphatók, de a jövőben a termék gyümölcsös ízét hangsúlyozó dizájnt kapnak.
Richard Bourns, a Lidl GB kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a vállalat célja a tudatosabb és egészségesebb vásárlási szokások támogatása. Hangsúlyozta, hogy szülőként maga is tisztában van azzal, milyen nagy hatással lehet a csomagolás a gyerekek választásaira.
Ez az intézkedés a Lidl korábbi lépéseinek folyatatása: 2020-ban először a reggelizőpelyhekről, majd 2024 tavaszán minden kevésbé egészséges, gyerekeket célzó termék csomagolásáról eltávolították a rajzfilmfigurákat. Az édességek kasszazónában történő árusítását a diszkont már 2014-ben megszüntette.
Rebecca Tobi, a Food Foundation szakértője üdvözölte a döntést, kiemelve, hogy a magas cukor- és sótartalmú termékek agresszív marketingje megnehezíti a családok számára az egészségesebb választást.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >