Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges” termékeinek csomagolásáról azokat a dizájnelemeket, amelyek kifejezetten a gyerekeket célozzák.
A változás érinti a 3D vagy animált formákat, élénk színeket és az olyan játékos elnevezéseket, amelyek nem utalnak magára a termékre – írja a Grocery Gazette.
A vállalat közleményében példaként említette gumicukrait, amelyek eddig színes, rajzfilmfigurás csomagolásban voltak kaphatók, de a jövőben a termék gyümölcsös ízét hangsúlyozó dizájnt kapnak.
Richard Bourns, a Lidl GB kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a vállalat célja a tudatosabb és egészségesebb vásárlási szokások támogatása. Hangsúlyozta, hogy szülőként maga is tisztában van azzal, milyen nagy hatással lehet a csomagolás a gyerekek választásaira.
Ez az intézkedés a Lidl korábbi lépéseinek folyatatása: 2020-ban először a reggelizőpelyhekről, majd 2024 tavaszán minden kevésbé egészséges, gyerekeket célzó termék csomagolásáról eltávolították a rajzfilmfigurákat. Az édességek kasszazónában történő árusítását a diszkont már 2014-ben megszüntette.
Rebecca Tobi, a Food Foundation szakértője üdvözölte a döntést, kiemelve, hogy a magas cukor- és sótartalmú termékek agresszív marketingje megnehezíti a családok számára az egészségesebb választást.
Kapcsolódó cikkeink
Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >A megújuló energia és az ingatlanfejlesztés húzza a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank nemrég megjelent 2024-es adatai szerint a…
Tovább olvasom >