Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges” termékeinek csomagolásáról azokat a dizájnelemeket, amelyek kifejezetten a gyerekeket célozzák.
A változás érinti a 3D vagy animált formákat, élénk színeket és az olyan játékos elnevezéseket, amelyek nem utalnak magára a termékre – írja a Grocery Gazette.
A vállalat közleményében példaként említette gumicukrait, amelyek eddig színes, rajzfilmfigurás csomagolásban voltak kaphatók, de a jövőben a termék gyümölcsös ízét hangsúlyozó dizájnt kapnak.
Richard Bourns, a Lidl GB kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a vállalat célja a tudatosabb és egészségesebb vásárlási szokások támogatása. Hangsúlyozta, hogy szülőként maga is tisztában van azzal, milyen nagy hatással lehet a csomagolás a gyerekek választásaira.
Ez az intézkedés a Lidl korábbi lépéseinek folyatatása: 2020-ban először a reggelizőpelyhekről, majd 2024 tavaszán minden kevésbé egészséges, gyerekeket célzó termék csomagolásáról eltávolították a rajzfilmfigurákat. Az édességek kasszazónában történő árusítását a diszkont már 2014-ben megszüntette.
Rebecca Tobi, a Food Foundation szakértője üdvözölte a döntést, kiemelve, hogy a magas cukor- és sótartalmú termékek agresszív marketingje megnehezíti a családok számára az egészségesebb választást.
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >