Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges” termékeinek csomagolásáról azokat a dizájnelemeket, amelyek kifejezetten a gyerekeket célozzák.
A változás érinti a 3D vagy animált formákat, élénk színeket és az olyan játékos elnevezéseket, amelyek nem utalnak magára a termékre – írja a Grocery Gazette.
A vállalat közleményében példaként említette gumicukrait, amelyek eddig színes, rajzfilmfigurás csomagolásban voltak kaphatók, de a jövőben a termék gyümölcsös ízét hangsúlyozó dizájnt kapnak.
Richard Bourns, a Lidl GB kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a vállalat célja a tudatosabb és egészségesebb vásárlási szokások támogatása. Hangsúlyozta, hogy szülőként maga is tisztában van azzal, milyen nagy hatással lehet a csomagolás a gyerekek választásaira.
Ez az intézkedés a Lidl korábbi lépéseinek folyatatása: 2020-ban először a reggelizőpelyhekről, majd 2024 tavaszán minden kevésbé egészséges, gyerekeket célzó termék csomagolásáról eltávolították a rajzfilmfigurákat. Az édességek kasszazónában történő árusítását a diszkont már 2014-ben megszüntette.
Rebecca Tobi, a Food Foundation szakértője üdvözölte a döntést, kiemelve, hogy a magas cukor- és sótartalmú termékek agresszív marketingje megnehezíti a családok számára az egészségesebb választást.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl, a Novartis és a HungaroControl is a legjobb munkahelyek között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megízlelhető csomagolópapírt mutatott be a brit Aldi
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább nő a nyomás a kiskereskedelmi láncokon — figyelmeztet a Lidl Magyarország vezetője
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: A magyarok szerint ezek a karácsony elengedhetetlen részei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Több, mint 5 millió forint adomány a jótékonysági borárverés eredményeként
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Lidl, a Novartis és a HungaroControl is a legjobb munkahelyek között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
