Elstartolt a Villányi REDy új évjárata
Öt éve már, amikor a Villányi Borvidék termelői a piaci trendekhez igazodva elhatározták, hogy egy olyan bort kívánnak megalkotni, amely a borvidék könnyed, mosolygós arcát mutatja meg a borkedvelő közönségnek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/04/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-04-26-23.21.06-1024x678.png)
„Y” generációs közösségi bisztróbor
A REDy, a Villányi borvidék „Y” generációs közösségi bisztróbora, amely nem csak könnyed és vidám, de gyümölcsös, fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas egyben. Nem akar több lenni, mint ami, de kevesebb sem. Pont olyan, mint a készítői, a fiatal és örökifjú villányi borászok. Míg a másik borvidéki márka, a Villányi Franc a borban komolyabb elmélyülést kereső fogyasztókat célozza, ez a bor a laza beszélgetések, bulik társa, egy kiváló választás a mindennapokra.
A „Villány vidám arcát” felvillantó REDy egy portugieser alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek még a blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más Villányban honos fajták. Az alkotók elképzelése szerint illatában elsődlegesek a piros- és feketebogyós gyümölcsök, amelyet enyhe hordóhasználatra utaló fűszeres aromák egészíthetnek ki. Kortyban a lendületes, gyümölcsös, primer ízek dominálnak.
Az új évjárattal legelőször április 23-én a pécsi Magtár Látogatóközpontban, a Portugieser du Monde nemzetközi borversenyt kísérő kóstolófesztiválon találkozhattak az érdeklődők, ahol nagy sikert aratott. A kóstolófesztivál 3 év kihagyást követően került újra megrendezésre. Az idei évben hagyományteremtő szándékkal a Villányi Borvidék vette át a főszervező szerepét, hiszen a fajtára is különös gondot fordítanak a villányi termelők. Természetesen továbbra is a Pécsi Borozó Gasztronómiai és Bormagazin együttműködő partnerként részt vett a szervezésben, így a kooperációnak köszönhetően egy jó hangulatú, színvonalas közönségrendezvényt tudhat maga mögött a szervező csapat. A rendezvény keretében Ipacs-Szabó István a Villányi Borvidék alelnöke a REDy koncepciójáról mesélt, míg a REDy készítő borászatok személyesen mutatták be a portugieser alapú házasításaikat.
Debütáló REDy pincészetek:
Bock Pince, Csányi Pincészet, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Maczkó Róbert Pincészete, Mokos Pincészet, Ősi Gábor Pincészete, Vinatus Pince;
Kapcsolódó cikkeink
METRO Év Borai
Hagyományőrzés és fenntarthatóság jellemzi azokat a gazdaságokat, melyekből a METRO…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Nagy István: a magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban
A magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban, Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >