Első alkalommal volt magyar stand a GastroPan pék- és sütőipari kiállításon
Közel 21 ezren látogatták meg a hét végén Aradon tartott 11. GastroPan pék- és sütőipari, valamint gasztronómiai szakmai kiállítást, amelyen Magyarország nemzeti standdal vett részt – közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.
Váradi János, a kiállítás szakmai hátterét biztosító PanGastRo Egyesület elnöke az MTI-nek elmondta: a Közép-Európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. jóvoltából első alkalommal volt a vásáron magyar nemzeti stand.
A kiállításon 22 ország 133 kiállítója mutatta be a szakma számára készített felszereléseit, alapanyagait, szakmai megoldásait. A látogatók 92 százaléka a sütőiparban, cukrászatban, fagylalt-, kávé- és csokoládéiparban, a közétkeztetésben és a vendéglátóiparban érdekelt vállalkozó vagy szakember volt.
A kiállítás alkalmával díjazták a legjobb pék- és cukrásztermékeket, megválasztották az év tortáját, illetve az év kézműves és ipari kenyerét is. Idén egy nemzetközi díjat is átadtak a leginnovatívabb kenyér elkészítéséért, a díjat a magyarországi Pedró Pékség pékje, Takó Zoltán nyerte, „Szerencsetarsoly” nevű kézműves kenyerével.
Váradi János szerint a világban a szakmai kiállítások elsősorban a brandépítést szolgálják, a romániai kiállításokon azonban még az eladás a domináns. A résztvevő cégeknek az eladott áruból bőven visszajönnek a részvétel költségei.
Kivételes lehetőségnek nevezte a magyarországi cégek számára, hogy nyelvi korlátok nélkül juthatnak hozzá olyan szolgáltatásokhoz, amelyek a romániai piaci megjelenést segítik elő.
Váradi János, aki korábban a magyar pékszövetség igazgatója volt, 2001-ben költözött Magyarországról Székelyudvarhelyre, ahol azóta adja ki a romániai pék és cukrász szakma egyetlen szakmai folyóiratát, amelyet a Moldovai Köztársaságban is terjesztenek. E kiadvány hirdetői kérték fel a szakmai kiállítás megszervezésére. (MTI, Gazda Árpád)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >