Előtérbe kerültek a minőségi sörök a volumennel szemben
„A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el” – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban a jó idő növeli meg a fogyasztást, a nagyobb sportesemények pedig pár százalékkal. Ahogy általában a vásárlást is 1/3-2/3 arányban a nők végzik, úgy a sört is több hölgy veszi le a polcról, mint férfi. Az árérzékenység miatt ebben a kategóriában is népszerűek a kedvező ár-érték arányt képviselő sajátmárkás termékek.
Az elmúlt két évben az infláció természetesen a söröket is érintette, ami a volumen helyett inkább a minőség felé vitte a vásárlásokat. A piaci tendenciák alapján a prémium és a szuper prémium kategória sörei fejlődnek az átlag felett.
Az Auchan ezzel együtt mindenki ízlésére és pénztárcájára gondolva, 400-féle sört tart a kínálatában, köztük a vörös, a barna és a fekete sörtől kezdve a kisüzemi sörökön át a világos sörig tényleg mindent. Az alkoholos változatok mellett a most divatos alkoholmentes sörökből is széles a választék egész évben. Az Auchan sörszakértői szerint megfigyelhető, hogy a sörgyáraknál a csökkentett energia- és alkoholtartalommal előállított termékek kerültek előtérbe, és egyre inkább a finomabb, lágy ízeket kínálják, amivel a fiatal felnőttek fogyasztását szeretnék elősegíteni.
Bár darabszámban csökkent az eladás és a minőség felé léptek a vásárlók, ugyanakkor a pár évvel ezelőtt virágkorukat élő kézműves sörökből is kevesebbet vesznek az áruk miatt. Ezek gyártása ugyanis az utóbbi időben nagyon megdrágult. Ez alól kivételt képeznek az Auchan sajátmárkás Nívó kézműves sörei, amelyek igen jó ár-érték arányt képviselnek a kínálatban. Közel 10-féle sajátmárkás sörük van, köztük kisüzemi sör éppúgy megtalálható, mint a nagyforgalmú sörcsaládba tartozó termék. A sajátmárkás sörök ára 279 forinttól 2299 forintig terjed az Auchanban.
Bár egész évben veszünk sört, a forgalom erős szezonalitást mutat. Elsősorban a jó idő növeli meg a fogyasztást. Nem véletlenül, hiszen a sör azon kevés alkoholos italok egyike, amelynek viszonylag magas a víztartalma, ezért valóban hasznosan járul hozzá a napi folyadékbevitelhez. Ezt segítik elő a gyümölcsös, illetve az alkoholmentes változatok is. Érdekes módon a meleg időjárás jobban befolyásolja a forgalmat, mint a nagy sportesemények, azok csupán pár százalékkal növelik meg az eladásokat. Erre a 2022-es novemberi vb világított rá, amikor egyáltalán nem volt jó idő, és a közös szurkolás alatt nőtt ugyan a sörfogyasztás, de nem számottevően. Idén viszont nyáron lesznek a nagy sportesemények, a foci eb és az olimpia, amelyek várhatóan a jó idővel együtt már jelentős forgalomnövekedést eredményeznek majd. Bár a szezonalitás tartja magát, az is megfigyelhető, hogy a fogyasztás egyre jobban kitolódik, és már nem csak a nyár slágerterméke a sör. Különösen a klasszikus ízek fogynak jól egész évben.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >