Először nyert díjat magyar sör Európa legnagyobb sörversenyén
Bronzérmes lett a budapesti HopTop Brewery Midnight Express nevű söre a European Beer Star nemzetközi sörverseny Dry Stout kategóriájában, ezzel magyar sör először szerzett díjat Európa legnagyobb sörversenyén.
A 2004 óta minden évben megrendezett European Beer Star a világ egyik legnagyobb és legismertebb sörszakmai seregszemléje, amelyre idén a világ 44 országából 2 103 sört neveztek – közölte az MTI-vel csütörtökön a HopTop Brewery.
A European Beer Star elismertségét többek között szakértő és szigorú bíráinak köszönheti. Idén 124 fős szakértői kör vakkóstolással értékelte a sörök szín-, illat-, ízvilágát és az összbenyomást. A harminc országból érkező bírák között sörfőző mesterek, ismert szakemberek és sörsommelier-k szerepeltek.
Más versenyekkel ellentétben a European Beer Staron kategóriánként csupán egy-egy arany, ezüst és bronzérmet ítélnek meg. Amennyiben a zsűri nem talál olyan sört, amely elérné az elvárt szintet, az adott érmet abban az évben nem osztják ki.
Ali Rawech Szami, a HopTop Brewery tulajdonosa elmondta, a rangos nemzetközi versenyre már több magyar sörfőzde is nevezett, de közülük a HopTop tudott először érmet elhozni.
Az augusztusban indult sörfőzde vezetője emlékeztetett arra, hogy Magyarországot ma elsősorban borairól ismerik, az ilyen sikerek azonban segítenek felhívni a nemzetközi közönség figyelmét arra, hogy az országban már kiváló minőségű sörök is készülnek.
A szerdai nürnbergi díjkiosztón elismert Midnight Express a sörfőzde jellemzése szerint igazi, hamisítatlan fekete sör, bársonyos krémes habbal. Hidegen a pörkölt, kávés, füstös illatok, ízek jellemzik, és ahogy lassan enged fel a hidegségéből, úgy jönnek elő a csokoládés ízek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >