Először ér el kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült Királyságban
Először mondhat magáénak kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült Királyságban, míg a Lidl újabb egy hónapig volt a leggyorsabban növekvő szupermarket a szigetországban.
A Kantar legfrissebb adatai szerint az Aldi UK piaci részesedése 10,1%-ot ért el az április 16-ig tartó 12 hétben, szemben az egy évvel ezelőtti 8,8%-kal.
A Lidl részesedése 7,6%, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 6,6%-kal.
A Lidl eladásai 25,1%-kal nőttek az előző évhez képest, éppenhogy megelőzve az Aldi 25%-os növekedését.
Fraser McKevitt, a Kantar retail and consumer insight vezetője szerint ez azt jelzi, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban vásárolnak, és spórolási szándékkal havonta legalább három nagy kiskereskedőhöz térnek be. „Ennek komoly haszonélvezői a diszkontok” – mondta.
Giles Hurley, az Aldi UK vezérigazgatója elmondta: „A vásárlók a lábukkal szavaznak, és a drágább szupermarketektől az Aldira váltanak”.
Az április 16-ig tartó négy hétben a teljes élelmiszer-értékesítés 8,1%-kal nőtt, az élelmiszerár-infláció pedig 17,3% volt, ami kis mértékben elmarad az előző négy hétben mért 17,5%-tól.
Az infláció enyhe csökkenése ellenére McKevitt szerint túl korai lenne azt feltételezni, hogy az infláció elérte a csúcspontját. „Ugyanitt tartottunk korábban is, amikor 2022 végén csökkent az inflációs ráta, hogy aztán az idei év első negyedévében ismét emelkedjen” – mondta.
„Úgy gondoljuk, hogy az élelmiszer-infláció hamarosan csökkenni fog, de csak a tavalyi magas bázisnak köszönhető.
„Fontos azonban megjegyezni, hogy a csökkenő élelmiszer-infláció nem alacsonyabb árakat jelent, csak azt, hogy az árak nem emelkednek olyan gyorsan”.”
A sajátmárkás eladások 13,5%-kal nőttek, a legolcsóbb árú sajátmárkás termékcsaládok forgalma 46%-kal emelkedett az előző évhez képest, szemben a lassabb, 4,4%-os márkás eladások növekedésével.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >