Előretörnek a diszkontok az Egyesült Királyságban is
A PLMA januári jelentése szerint a brit diszkont láncok kétszámjegyű növekedést értek el 2020-ban. Az egyszerű választék, a jó ár-érték arány és a sajátmárkás termékek minősége növeli a csatorna népszerűségét.
A diszkontok egyre nagyobb szeletet nyernek meg Nagy Britannia kereskedelméből. A trendre a világjárvány is rásegített. Az Aldi UK már a brit TOP lista első helyéért versenyzik, a Lidl pedig a TOP 10-be törekszik előre.
Font milliárdok és részesedések
Tavaly a brit vásárlók 24 milliárd fontot költöttek el a diszkontokban, köztük is főként az Aldiban és a Lidlben. Az előrejelzések szerint ez az érték a következő öt évben eléri a 31 milliárd fontot, ami közel 30%-os emelkedést jelent.
Jelenleg az Aldi és a Lidl az angol diszkontpiac (beleértve az élelmiszereket és a nem élelmiszereket is) mintegy 67%-át, és az Egyesült Királyság teljes élelmiszer-piacának 13%-át képviseli.
A fiatalok még inkább diszkont pártiak
A Mintel megállapította, hogy átlagosan a brit fogyasztók 86%-a diszkontban vásárol. A korcsoportok szerinti bontásból viszont kitűnik, hogy a 16–24 éves vásárlóknál ez az arány 90%-ra nő. Nem csupán az olcsó árak vonzóak, a diszkont vásárlók csupán 28%-a ért egyet azzal, hogy az árak fontosabbak, mint a minőség.
-Az élelmiszer-diszkontok az elmúlt évtizedben rendkívül sikeresen kommunikálták értékajánlataikat a fogyasztókkal. Az alacsony árak, a jó ár-érték és az egyszerű vásárlási élmény együttese nagyon népszerűvé teszik ezt a csatornát a vásárlók körében. Márkás termékeket megszégyenítő prémium sajátmárkás cikkeik méltán híresek és új vásárlókat vonzanak, de igazából az egyszerű kínálat és vásárlási élmény, a jó ár-érték arány miatt hűségesek a vásárlóik. Noha a Covid-19 járvány soha nem látott kihívást jelent az Egyesült Királyság kiskereskedői számára, azt várjuk, hogy az értékre összpontosító diszkontpiac továbbra is profitálni fog ezekből a kihívásokkal teli időkből – állítja a Mintel piackutató.
Az Aldi növeli a brit szortimentet
Az Aldi a következő öt évben 3,4 milliárd fonttal kívánja növelni a brit beszállítóktól vásárolt élelmiszer és italok mennyiségét. A kiskereskedő azt is nyilatkozta, hogy a koronavírus-járvány kezdetén bevezetett fizetési feltételeket 2021 végéig meghosszabbítja, ami több mint 1000 brit kisvállalkozást érint.
Sajátmárkás szépségmárka lett a kedvenc
1000 fős mintán végzett kutatás szerint a Boots sajátmárkás No7 brandje az Egyesült Királyság kedvenc szépségmárkája. Az 1935-ben indult termékcsalád a sajátmárkák úttörője volt. Leginkább az öregedésgátló bőrápolási termékeiről ismert, és olyan szépségipari riválisokat előzött meg, mint a Nivea és a L’Oréal.
A felmérés szerint egy átlagos brit nő évente 384 fontot költ szépségápolási termékekre, beleértve a bőrápolást, a sminket és a parfümöket, míg egy átlagos brit férfi körülbelül 308 fontot költ az éves bőr- és hajápolásra.
Kapcsolódó cikkeink
A PLMA 2024 Trade Show idén nagyratörő gyártókat és kiskereskedőket mutatott be
Iható tengervíz és iható ecet, teából készült, kenyérre kenhető zselé,…
Tovább olvasom >Soha nem látott népszerűségnek örvendenek a saját márkák
A pandémia után előállt gazdasági kihívások a már korábban is…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >