Előretörnek a saját márkás termékek
Egyre népszerűbbek a hazai piacon a saját márkás árucikkek. Az üzletláncok nevét viselő termékek mellett egyre nagyobb részesedést szereznek a diszkontokban megjelenő, máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, kedvezőbb árú márkák. Vannak azonban olyan áruk, melyeket a magyarok nemigen vásárolnak a saját márkás „kosárból” – írja a hvg.hu.
A saját márkás termékek népszerűségének titka a kedvező ár, a folyamatosan javuló minőség és az egyre szélesebb választék. 2013-ban minden 100 forintból 26-ot költöttünk kereskedelmi márkás termékekre – írja a Pénzcentrum. Ez persze azt is jelenti, hogy továbbra is a klasszikus márkák a meghatározóak, az élelmiszereknél, vegyi áruknál a teljes forgalom 47 százalékát szerezték meg tavaly – olvasható a GfK friss tanulmányában.
A legerősebb saját márkás forgalmazók a diszkontok (Lidl, Aldi, Penny Market), bevételük csaknem kétharmada ilyen árucikkekből származik. A nagy gyártói márkák továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt kategóriákban (például sör, tea, pörkölt kávé), de számos olyan kategória is létezik, amelyben a saját márkák vannak túlsúlyban. Általában ilyen FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriába tartoznak egyes tejtermékek, ugyanakkor az állateledelek és a fagyasztott termékek piacán is a saját márkák vannak előnyben. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >