Előretörnek a saját márkás termékek
Egyre népszerűbbek a hazai piacon a saját márkás árucikkek. Az üzletláncok nevét viselő termékek mellett egyre nagyobb részesedést szereznek a diszkontokban megjelenő, máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, kedvezőbb árú márkák. Vannak azonban olyan áruk, melyeket a magyarok nemigen vásárolnak a saját márkás „kosárból” – írja a hvg.hu.
A saját márkás termékek népszerűségének titka a kedvező ár, a folyamatosan javuló minőség és az egyre szélesebb választék. 2013-ban minden 100 forintból 26-ot költöttünk kereskedelmi márkás termékekre – írja a Pénzcentrum. Ez persze azt is jelenti, hogy továbbra is a klasszikus márkák a meghatározóak, az élelmiszereknél, vegyi áruknál a teljes forgalom 47 százalékát szerezték meg tavaly – olvasható a GfK friss tanulmányában.
A legerősebb saját márkás forgalmazók a diszkontok (Lidl, Aldi, Penny Market), bevételük csaknem kétharmada ilyen árucikkekből származik. A nagy gyártói márkák továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt kategóriákban (például sör, tea, pörkölt kávé), de számos olyan kategória is létezik, amelyben a saját márkák vannak túlsúlyban. Általában ilyen FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriába tartoznak egyes tejtermékek, ugyanakkor az állateledelek és a fagyasztott termékek piacán is a saját márkák vannak előnyben. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >