Előnyösebb lehet a termékelhelyezés a hagyományos reklámnál egy kutatás szerint

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 22. 09:13

A brit fogyasztók többsége (59%) szívesebben néz termékelhelyezést is tartalmazó TV-műsorokat és filmeket, mint hagyományos reklámokat.

A britek 88%-ában jó érzést kelt a termékkel/márkával kapcsolatban, ha azzal TV-s tartalomban találkozik és 60% online is rákeres a TV-ben látott termékre és ez utóbbi esetek 51%-ban vásárlással végződnek.

A megállapítások a BENlabs tanulmányából származnak, melyben 500 brit fogyasztót kérdeztek tévénézési szokásaikról és termékelhelyezéssel kapcsolatos attitűdjeikről.

A tanulmány szerint a termékelhelyezésre a fogyasztók jobban emlékeznek és nagyobb valószínűséggel néznek is utána az ilyen terméknek. A BENlabs szerint a reklám nélküli streaming szolgáltatások és a multiképernyőzésre való hajlandóság terjedésével a márkáknak egyre nehezebb hagyományos TV-reklám útján elérni a fogyasztókat.

A brit fogyasztók közel fele (47%) először tévés vagy filmes tartalomba ágyazva találkozik termékekkel. Ötből több mint két fogyasztó pedig vallja, hogy a termékmegjelenítés javítja a termékről vagy márkáról alkotott véleményét.

„Az Egyesült Királyságban a termékelhelyezés viszonylag új keletű marketingcsatorna, és ez az új kutatás értékes betekintést nyújt a márkáknak és az ügynökségeknek abba, hogy mennyire tudja hatékonyan növelni az ismertséget, a figyelmet és az értékesítést” – mondta Erin Schmidt, a BENlabs termékelhelyezésért felelős vezetője.

„A termékelhelyezés a tartalomgyártók számára is előnyös, mivel a fogyasztók valós életbeli tapasztalatainak visszhangozásával hitelesebbé teszi a tévéműsorokat és filmeket. Ez kulcsfontosságú abban, hogy a fogyasztókat a tévében és a filmekben látott termékeknek való gyakoribb utánanézésére és megvásárlására késztessék, mint az a televízióban reklámozott termékek esetében történik.”

Marketing Beat

Kapcsolódó cikkeink