Előnyösebb lehet a termékelhelyezés a hagyományos reklámnál egy kutatás szerint
A brit fogyasztók többsége (59%) szívesebben néz termékelhelyezést is tartalmazó TV-műsorokat és filmeket, mint hagyományos reklámokat.
A britek 88%-ában jó érzést kelt a termékkel/márkával kapcsolatban, ha azzal TV-s tartalomban találkozik és 60% online is rákeres a TV-ben látott termékre és ez utóbbi esetek 51%-ban vásárlással végződnek.
A megállapítások a BENlabs tanulmányából származnak, melyben 500 brit fogyasztót kérdeztek tévénézési szokásaikról és termékelhelyezéssel kapcsolatos attitűdjeikről.
A tanulmány szerint a termékelhelyezésre a fogyasztók jobban emlékeznek és nagyobb valószínűséggel néznek is utána az ilyen terméknek. A BENlabs szerint a reklám nélküli streaming szolgáltatások és a multiképernyőzésre való hajlandóság terjedésével a márkáknak egyre nehezebb hagyományos TV-reklám útján elérni a fogyasztókat.
A brit fogyasztók közel fele (47%) először tévés vagy filmes tartalomba ágyazva találkozik termékekkel. Ötből több mint két fogyasztó pedig vallja, hogy a termékmegjelenítés javítja a termékről vagy márkáról alkotott véleményét.
„Az Egyesült Királyságban a termékelhelyezés viszonylag új keletű marketingcsatorna, és ez az új kutatás értékes betekintést nyújt a márkáknak és az ügynökségeknek abba, hogy mennyire tudja hatékonyan növelni az ismertséget, a figyelmet és az értékesítést” – mondta Erin Schmidt, a BENlabs termékelhelyezésért felelős vezetője.
„A termékelhelyezés a tartalomgyártók számára is előnyös, mivel a fogyasztók valós életbeli tapasztalatainak visszhangozásával hitelesebbé teszi a tévéműsorokat és filmeket. Ez kulcsfontosságú abban, hogy a fogyasztókat a tévében és a filmekben látott termékeknek való gyakoribb utánanézésére és megvásárlására késztessék, mint az a televízióban reklámozott termékek esetében történik.”
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >