Előny a vásárlóknál – a SPAR a minőség elkötelezettje
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 2009 decemberétől az SGS – a világ vezető tanúsító szervezete – által tanúsított Integrált Irányítási Rendszert (IIR) működtet.
Ennek a rendszernek két eleme az ISO 9001: 2008 szabvány szerinti minőségirányítási és a HACCP elvek szerinti élelmiszerbiztonsági rendszer. Magyarországon a kereskedelmi láncok közül jelenleg egyedül csak a SPAR rendelkezik az ISO 9001 nemzetközi szabvány követelményei alapján tanúsított Minőségirányítási Rendszerrel.
A SPAR a minőség melletti elkötelezettséget nemcsak beszállítóitól várja el, hanem önmagával szemben is magas minőségi követelményeket támaszt. Elvárja a beszállítóitól, hogy tanúsított minőségirányítási ill. élelmiszerbiztonsági rendszert tartsanak fenn, de önmaga is létrehozta és fenntartja ezeket a rendszereket. A SPAR-nál 2002 óta működik HACCP elveken alapuló élelmiszerbiztonsági rendszer – melyet az ISO 9001 szabvány követelményeinek megfelelően kialakított minőségirányítási rendszerrel integrálva – jött létre 2009 végén a hatékonyabban működő, kereskedelem specifikus Integrált Irányítási Rendszer.
A minőségirányítási rendszer (MIR) működtetése számos előnyt biztosít nemcsak a SPAR-nak, hanem a partnereknek, és a vásárlóknak egyaránt. Az élelmiszerbiztonsági rendszerrel összehangolt, átlátható dokumentációs rendszer bevezetésével megvalósulnak a szervezet minden szintjén a szabályozott működés feltételei, egyértelművé válnak a feladat- és felelősségi körök, így a munka jobban nyomon követhető és értékelhető. Kialakul egy olyan vállalati kultúra, amely elősegíti a folyamatos fejlődést, továbbá a rendszer hatására mind a vezetőség, mind az alkalmazottak körében erősödik a minőség iránti felelősség. A MIR támogatja az etikus partneri kapcsolatokra való törekvést a beszállítókkal, alvállalkozókkal. A vásárlók számára a nemzetközi tanúsítvány biztonságot, garanciát jelent, így bizalmuk a cég iránt növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >