Előléphet az élelmiszer-ipari alapanyaggyártás
A következő 4-5 év legfontosabb feladata az élelmiszer-ipari alapanyaggyártás fejlesztése lesz – jelentette be Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. A magyar termékek védelme, forgalmazása és népszerűsítése kiemelt célja a tárcának. Közös érdek tehát, hogy a magyar termékeket jelző védjegy használatának aránya növekedjen.
Az elmúlt években jelentősen megnőtt a magyar vásárlók részéről a magyar termékek iránti igény. A vásárlók 75 százaléka magyar terméket keres, míg korábban ez a szám 50 százalék volt. Ebben szerephez jut, hogy szakmai viták után 2012-ben megalkották azt a rendeletet, amely egyértelmű lehatárolásokat tesz a magyar termékek vonatkozásában. A három kategóriát – magyar termék, hazai termék és hazai feldolgozású termék – megkülönböztető rendelet a védjegyezés alapja, egyértelműsége és orientáló hatása hosszú távon is segíti a vásárlókat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >