Minden ötödik nemzetközi lánc Magyarországon is terjeszkedne egy felmérés szerint
A nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén az Egyesült Királyság áll 2017-ben, 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként; Magyarországot a láncok 19 százaléka említette, ezzel a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatása szerint.
A CBRE szerdai tájékoztatásában közölte: az Egyesült Királyságot Franciaország követi 43, Németország 38, majd az Egyesült Arab Emírségek 24 százalékkal. Az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé.
A felmérés szerint a kiskereskedelmi láncok 70 százaléka legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami a korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok, a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.
A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya, 51 százalékkal.
A kutatásból kiderült: a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő gondolja, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt, és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető.
A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette, vagy tervezi bevezetni integrált bolti és közösségi média platformját.
A kereskedők 58 százaléka egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak, harmaduk már bevezette vagy tervezi bevezetni az interaktív képernyőket és próbafülkéket, és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz – közölte a CBRE. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >