Elmozdultak a bolttípusok részarányai

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 25. 09:00

Az általános tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 9 és 10 milliárd forint között mozgott a legutóbbi évek első tíz hónapjában. Ezzel a Nielsen által mért hetven vegyiáru-kategória forgalom szerinti rangsorában a kilencedik helyet foglalják el, a tavaly január–októberi adatok
alapján.

Beletartoznak a kategóriába az általános felülettisztító szerek mellett a súrolószerek, penészeltávolítók, tisztító, fehérítő tartalmú folyékony tisztítószerek, fertőtlenítő szerek, valamint néhány további kisebb szegmens. Bolti eladásuk összességében, érték szempontjából 3 százalékkal emelkedett, míg mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent, a tavalyelőtti első tíz hónaphoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Ami a bolttípusok súlyát illeti: valamelyest csökkent a hipermarketek értékben mért piaci részesedése; az első tíz hónapban elért 31 százalék a tavalyelőtti hasonló időszakhoz képest 1 százalékponttal kisebb. Az 51–200 négyzetméteres üzletek részaránya pedig 14 százalékról 13-ra csökkent, tíz hónapi összehasonlításban.

Ezzel egy időben 1-1 százalékponttal emelkedett a 201–400 négyzetméteres csatorna és a drogéria mutatója – 5, illetve 22 százalékra.

A gyártói márkák súlya továbbra is meghatározó. Értékben 91 százalék jutott rájuk a teljes forgalomból, tavalyelőtt január–október között. A múlt évi hasonló periódusban 90 százalékot regisztráltunk.

ni

Kapcsolódó cikkeink