Élmény az evés
A vásárlók élményt szeretnének venni, nem csak élelmiszert. Az Euromonitor legutóbbi felmérése szerint a következő években ugrásszerűen meg fog nőni a kereslet a kész-, félkész-, a sütésre előkészített, illetve „food-to-go” termékek iránt.
Pinar Hosafci, az Euromonitor élelmiszer-kutatója elmondta:
– A vevők egyetlen csomagban szeretnék megvenni mindazon termékeket, melyek egy egészséges, kiadós és finom fogáshoz kellenek. Ennek kapcsán merőben új termékek jelenhetnek meg a piacon, elvégre számos ízlést és étrendet kell kiszolgálniuk a boltoknak. A pontosan adagolt csomagok minimalizálni fogják a felesleget, kevesebb élelmiszer fog kárba veszni, illetve rá lehet venni a vevőket olyan összetevők kipróbálására is, melyeket külön nem vennének meg.
A tanulmány emellett kitért az élelmiszeradagok méretére is, melyek jelentősen csökkenni fognak. 2016 és 2030 között várhatóan 32%-kal fog nőni az egyfős háztartások száma, illetve a városi élettér, vele a raktározási lehetőségek is csökkenni fognak. Az emberek többször kevesebbet fognak fogyasztani.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Változnak a fiatalok fogyasztási szokásai
Friss statisztikák a magyarországi fiatalok kockázati magatartásával kapcsolatban: a dohányzás…
Tovább olvasom >A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >