Elmenekülhetnek a webáruházak a reklámadó elől
Számos kis és közepes hazai webáruház dönthet úgy a közeljövőben, hogy külföldre teszi át székhelyét, amelyhez a legutolsó lökést a reklámadó bevezetése jelentheti – mondta a Világgazdaságnak Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke.
A szakember szerint a hazai üzleti és jogszabályi környezet miatt már eddig is fennállt a veszélye, hogy elindul egy elvándorlási hullám, azonban a nyáron bevezetett új adóteher, illetve a hozzá kapcsolódó adminisztrációs terhek felgyorsíthatják a folyamatot – írja keddi cikkében az újság. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem egyértelmű és átlátható, hogy kinek, mennyit kell fizetnie.
A lap emlékeztet arra, hogy júniusban hatályba lépett az e-kereskedelem egységes uniós szabályozása. A fogyasztónak 8 munkanap helyett már 14 naptári napja van arra, hogy minden következmény nélkül elálljon a vásárlástól. Az árut az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni a kereskedőnek, azaz maximum a kézhezvételtől számított 28 napon belül. Elállás esetén a vállalkozás nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat. (MTI, portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >