Elmaradt a vásárlói roham az Egyesült Államokban
Annak ellenére, hogy az üzletláncok óriási akciókkal bombázták decemberben az amerikai vásárlókat, a háztartások a vártnál kevesebbet költöttek. Novemberhez képest mindössze 0,2 százalékkal emelkedett a háztartások kiadása.
Bár karácsony előtt rengeteg terméket akciós áron kínáltak a boltok, és a fogyasztók pénztárcájába több pénz folyt be, mint egy hónappal korábban (a kereskedelmi tárca jelentése szerint a személyes jövedelmek 0,4 százalékkal nőttek az előző hónaphoz képest), a költekezési hajlandóság csökkent, következésképpen a megtakarítási ráta hat hónapos (4,8 százalékra) emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >