Elmarad a várakozásoktól az online élelmiszervásárlási piac fejlődése Németországban
Nem váltotta be a szolgáltatók reményeit a friss élelmiszerek internetes értékesítésének piaca Németországban – írták szerdán német hírportálok azzal kapcsolatban, hogy a német posta (Deutsche Post) DHL nevű expressz kézbesítő vállalkozása beszüntette az együttműködést a világ egyik legnagyobb online áruháza, az Amazon élelmiszereket árusító részlegével (Amazon Fresh).
A DHL és az Amazon Fresh 2017-ben kezdett együttműködésének alig két év után vége – áll a beszámolókban, amelyek szerint a friss gyümölcsöt, zöldséget, húst és egyéb élelmiszert – több tízezer árucikket – kínáló szolgáltatás kezdettől fogva gyengén teljesített.
„Az interneten rendelt friss élelmiszerek piaca mostanáig messze a várakozásoktól elmaradó mértékben fejlődött” – nyilatkozott a DHL egy szóvivője, hozzátéve, hogy a csalódást keltő adatok és a szolgáltatás összetettsége miatt felülvizsgálják a tevékenységüket ezen a területen.
A DHL 2016 óta foglalkozik friss élelmiszerek kiszállításával, DHL FoodDelivery nevű részlege az Amazon mellett más partnerekkel is együttműködik. Sajtójelentések szerint a vártnál gyengébb eredmények miatt valószínűleg nemcsak az Amazonnal szakítja meg a közös munkát, erre utal, hogy az egyik legnagyobb németországi élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Rewe sem szerepel már honlapján az együttműködő partnerek között.
Az Amazonnál nem kommentálták a beszámolókat. A vállalat köreiből származó értesülések szerint az Amazon Fresh vásárlóit nem érinti a változás. A cég vagy a saját kézbesítési hálózatába építi be az élelmiszer-kiszállítást, vagy keres egy másik logisztikai partnert a DHL helyett – áll a jelentésekben.
A kereskedelmi vállalkozások országos képviseletének (Handelsverband Deutschland – HDE) kimutatása szerint a németek továbbra is közértbe, szupermarketbe járnak élelmiszerért, ezt jelzi, hogy tavaly csupán 1,2 százalékot tett ki az internetes értékesítés a friss élelmiszerek piacán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >Növekszik a Fairtrade termékek forgalma Németországban
A Fairtrade termékek forgalma Németországban 2024 első felében 3%-kal emelkedett…
Tovább olvasom >Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban
Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat…
Tovább olvasom >Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >