Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd dolláros (23,7 milliárd eurós) egyesülési megállapodását, miután az Oregon állambeli kerületi bíróság és a Washington állami King County bíróság megakadályozta az ügyletet.
– A szövetségi és állami bíróságok döntései miatt kénytelenek voltunk meghozni ezt a nehéz döntést – nyilatkozta Vivek Sankaran, az Albertsons vezérigazgatója.
Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) korábban azzal érvelt, hogy az egyesülés mérsékelné a versenyt az ország két legnagyobb hagyományos élelmiszerlánca között, ami magasabb árakat és gyengébb tárgyalási pozíciót eredményezne a szakszervezeti tag dolgozók számára.
A vállalat legnagyobb részvényese, a Cerberus Capital Management (CCM) közölte, hogy továbbra is bízik az Albertsons önálló működésében, és úgy véli, hogy a cég jelenlegi piaci értéke jelentősen alulértékelt. Emellett a cég jelezte, nem tervezi részesedését eladni.
Az Albertsons vezetősége hangsúlyozta, hogy a vállalat folytatja üzleti átalakulását és az alkalmazkodást a fogyasztói igények változásaihoz. A cég várakozásai szerint éves árbevétel növekedése 1,8–2,2%-os, míg éves korrigált EBITDA-ja 3,90–3,98 milliárd dollár lesz.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal…
Tovább olvasom >Egyesülést fontolgathatnak az Aldi Nord és Aldi Süd tulajdonosai
Német sajtóértesülések szerint összeolvadást fontolgat az Aldi két ága, az…
Tovább olvasom >TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >