Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 28. 15:13

A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI) növeli az ellátási lánc irodai dolgozóinak termelékenységét, de kevésbé hatékony csapatszinten és a frontvonalban. A felmérésben megkérdezett globális ellátásilánc-vezetők 72%-a jelezte, hogy szervezetük már alkalmazza a technológiát, ám a megtérülés és a hatékonyság vegyes eredményeket mutat.

A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.

Az egyik legfontosabb megállapítása a vizsgálatnak, hogy a generatív AI sokkal jobb eredményeket hoz az irodai dolgozók körében egyéni, mint csapatszinten. Míg a dolgozók átlagosan 4,1 órát takarítanak meg hetente az AI használatával, csapatszinten ez csupán 1,5 óra. Az egyéni produktivitás növekedését 71%, a munkaminőség javulását 63% tapasztalta, míg csapatszinten ezek az arányok 54% és 44%.

Emellett a frontvonalban dolgozók köré-ben – bár az időmegtakarítás hasonlóan alakult – a termelékenység nem javult ugyanakkora mértékben.

Egy átlagos ellátásilánc-alkalmazott jellemzően 3,6 generatív AI-eszközt használt, és ezen eszközök széles körű alkalmazása szorongást vált ki az alkalmazottak körében, ami rontja az összteljesítményt – állítja a Gartner.

A Gartner szerint az ellátási lánc vezetőinek új stratégiákra van szükségük, amelyek nemcsak az egyéni termelékenységet, hanem az egész szervezet működését optimalizálják. //

Kapcsolódó cikkeink