Elkészült az almacukor
Közel egy évtizedes kutatómunka után sikerült elkészíteni az almából kivont édesítőt, az almacukrot, amely természetes alapanyagból készült, alacsony a glikémiás indexe, nem utolsó sorban pedig kellemes ízélményt nyújt – írja a tozsdeforum.hu.
„Sok évvel ezelőtt Franciaországban meséltek nekem a szőlőből természetes úton kivont édesítőről, ami azért keltette fel az érdeklődésem, mert magas az L fruktóz tartalma. Később kiderült, hogy az almáé még magasabb, ezért elkezdtük kutatni: miként tudnánk természetes almacukrot készíteni” – monda Antalicz Miklós, az almacukrot gyártó Dia-Wellness Kft. tulajdonosa.
„Közel egy évtizedre volt szükség ahhoz, hogy megtaláljuk a tökéletes eljárást, a legsokoldalúbb felhasználáshoz szükséges állagot, valamint a legkiválóbb ízélményt. Tudomásunk szerint ez a világon senkinek sem sikerült, ezért roppant büszkék vagyunk az almacukorra” – tette hozzá.
Az almacukor szirup édessége körülbelül a mézhez hasonló, és mindenféle élelmiszer édesítésére alkalmas.
„Kiválóan alkalmas a kávé ízesítéséhez, sütemény sütéshez, ételek, saláták, stb. édesítésére, turmix készítéshez – lényegében bármilyen receptúrába beleilleszthető. Sütéshez-főzéshez 99 százalékban ugyanúgy használható, mint a répacukor. Arra kell figyelni, hogy mivel folyékony állagú, ezért ha van folyadék a receptben, akkor abból az almacukor 20 százalékkal kevesebb folyadékot kell beletenni” – emelte ki Gangel András termékfejlesztő.
„Egyetlen esetben nem működik az almacukor, amikor például habcsók készítésekor a felvert tojásfehérjét szárítani szeretnénk, mert az almacukor képtelen kiszáradni. Viszont ugyanez a tulajdonsága nagyon pozitív, amikor piskótába tesszük az almacukrot, mert nem szárad ki a tészta, hanem finom puha marad” – tette hozzá. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Lipóti és a Dia-Wellness közösen segíti az egészséges karácsonyt
Az ünnepek közeledtével új termékek kerülnek a Lipóti Pékségek polcaira.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >3,3 millió forint gyűlt össze az OMV és a Máltai Szeretetszolgálat 2024-es kampányában
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >