Elkészült a Tesco országos szaloncukortérképe
A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a Tescónál a legkeresettebb ünnepi termékekből.
A Tesco áruházai országszerte csaknem 3 millió vásárlót szolgálnak ki hetente, és ez a szám a karácsonyi időszakban akár 30 százalékkal is nőhet. Ennek köszönhetően az áruházlánc sok érdekességet tud arról, hogy milyen a legnépszerűbb szezonális termékek iránti érdeklődés.
Ezekből az adatokból a Tesco idén először elkészítette az országos szaloncukortérképét, amelyen jól látszik, hogy az országos átlaghoz képest egyes megyékben melyik volt a legkedveltebb íz, de a vásárlási adatokban találtunk még további érdekességeket a karácsonyfákkal, illetve pezsgő- és bejglifogyasztási szokásokkal kapcsolatban is.
Szaloncukor
A Tesco a tavalyi időszakban több mint 1,3 millió csomag szaloncukrot értékesített Magyarországon. Az áruházlánc adatai szerint mind megyei, mind regionális bontásban a csokoládés-trüffelesből értékesítik a legtöbbet. A dobogó második helyén a szezonálisan változó, különlegesebb ízű szaloncukrok szerepelnek (pl. narancsos-csokis, robbanócukorkás-málnás). Harmadik helyen pedig az örök klasszikus íz, a zselés áll. Az adatok szerint a magyar vásárlók még mindig nem tudták nagyon megkedvelni a kókuszos szaloncukrot: az eladások alapján egyértelműen ez az íz van a sor végén.
Pezsgő
A Tesco tavalyi értékesítési adatai szerint az átlagos magyar fogyasztó vásárlásonként rögtön 2 üveg pezsgőt vesz. Egyértelműen az édes pezsgő országa vagyunk, ugyanis a vásárlók több mint kétharmada édes pezsgő fogyaszt és csak az egyharmaduk szárazat. Budapesten ez a különbség kisebb (57,5% – 42,5%). A legédesebb megyénk Szabolcs-Szatmár-Bereg (12%-kal több édes pezsgő fogy itt, mint az országos átlag), a legszárazabb pedig Pest.
Bejgli
Ha bejgli, akkor mákos és diós is kerül az asztalra. A Tesco adatai szerint országos szinten a mákos vezet (54,5%) a diós előtt (45,5%). A legjobban Tolna megyében szerették a mákos bejglit (58,2%), a legkevésbé pedig Győr-Moson-Sopron megyében (51%).
Karácsonyfa-díszek és fények
A Tesco a tavalyi időszakban csaknem 1,34 millió karácsonyfa-díszt értékesített országos szinten. Magyarország karácsonyfáinak legnagyobb része arany (24%) vagy ezüst díszekben pompázott (21%), míg a rózsaszín karácsonyfa-díszek voltak a legkevésbé népszerűek (1%).
Minden második Tescóban vásárló vegyes színű fényeket választ. Az országos átlaghoz képest Észak- (12%) és Közép-Magyarországon (11%) kedvelték legjobban a piros karácsonyi fényeket, vagyis errefelé lehetett a legnagyobb esélye annak, hogy pirosban úszó karácsonyfákat lássunk.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pünkösdi nyitvatartás a PENNY-ben
A pünkösdi hosszú hétvégére is érdemes időben beszerezni a legfontosabb…
Tovább olvasom >A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára
A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >