Elkészült a nagy, női tabutérkép
Hiába élünk modern világban, a női léttel kapcsolatos tabukat máig nem sikerült ledönteni. Melyik tabut övezi titok mert félünk, ha kiderül, kirekeszthetnek miatta? Melyik taburól nem tudunk beszélni, mert még megfelelő szavaink sincsenek hozzá? Mi az, ami miatt magunkat hibáztatjuk, vagy éppen szégyelljük és ezért hallgatunk róla? A szégyenérzetet, a stigmatizálást csak a rejtőzködés megszüntetésével és párbeszéddel lehet eltörölni – vallja a Libresse, ezért azt kérte, mondjuk el, hogy mi számunkra a legnagyobb tabu, miről a leginkább zavarba ejtő, kínos, fájó beszélni. Ez alapján készült el az első hazai, női tabutérkép.
Két nőből egy még mindig zavarban van, ha nyíltan, őszintén kell beszélnie intim zónájáról, és ugyanennyien vannak azok, akik a menstruációjukkal kapcsolatos témákat, fájdalmaikat, lelki állapotukat még a saját partnerükkel sem osztják meg soha. Megdöbbentő, de a tinédzserek több mint fele is inkább választaná az iskolai zaklatást, minthogy a havi vérzésről szót ejtsen, és még az is valószínűbb, hogy egy filmben kettévágjanak egy nőt láncfűrésszel, mint hogy betétet kérjen a barátnőjétől, mert nála épp nincs. Mindezt úgy, hogy egy nő átlagosan, mintegy 450-szer menstruál élete során.
Menstruáció, abortusz, szexuális élet, orgazmus, klimax, meddőség mind olyan témák, amelyekről a nők még egymás között is alig beszélnek. A Libresse arra vállalkozott, hogy ezen változtat. Szóra bírja a nőket és segítségükkel elkészíti a nagy, női tabutérképet.
„Látnunk kellett, hogy milyen témákról kell párbeszédet kezdeményezni. Az első lépés, hogy nyíltan beszéljünk olyan kérdésekről, amelyek a nőket foglalkoztatják, de a kulturális és társadalmi normák miatt háttérbe szorulnak. A nők már számos dolgot kivívtak maguknak, de még nem értek a forradalmuk végére. Közösen, összefogással azonban egy olyan világot teremthetünk, amelyben végül minden, ami a nők egész életét meghatározza természetessé válik” – mondta el Hegedűs Eszter, a Libresse brand managere.
A Mondd ki #amibennedvan kampány során végül több ezren nyíltak meg, osztották meg saját történetüket.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Lépj be a MyMeki® UNIVERZUMBA!
A hazai McDonald’s 2024-től kommunikációs szinten is kiemelt figyelmet szentel…
Tovább olvasom >Az “énidő” fontosságára hívja fel a figyelmet a foodora
A folyamatos digitális készenlét és a mindennapi munkahelyi és magánéleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >