Elkészült a nagy, női tabutérkép
Hiába élünk modern világban, a női léttel kapcsolatos tabukat máig nem sikerült ledönteni. Melyik tabut övezi titok mert félünk, ha kiderül, kirekeszthetnek miatta? Melyik taburól nem tudunk beszélni, mert még megfelelő szavaink sincsenek hozzá? Mi az, ami miatt magunkat hibáztatjuk, vagy éppen szégyelljük és ezért hallgatunk róla? A szégyenérzetet, a stigmatizálást csak a rejtőzködés megszüntetésével és párbeszéddel lehet eltörölni – vallja a Libresse, ezért azt kérte, mondjuk el, hogy mi számunkra a legnagyobb tabu, miről a leginkább zavarba ejtő, kínos, fájó beszélni. Ez alapján készült el az első hazai, női tabutérkép.
Két nőből egy még mindig zavarban van, ha nyíltan, őszintén kell beszélnie intim zónájáról, és ugyanennyien vannak azok, akik a menstruációjukkal kapcsolatos témákat, fájdalmaikat, lelki állapotukat még a saját partnerükkel sem osztják meg soha. Megdöbbentő, de a tinédzserek több mint fele is inkább választaná az iskolai zaklatást, minthogy a havi vérzésről szót ejtsen, és még az is valószínűbb, hogy egy filmben kettévágjanak egy nőt láncfűrésszel, mint hogy betétet kérjen a barátnőjétől, mert nála épp nincs. Mindezt úgy, hogy egy nő átlagosan, mintegy 450-szer menstruál élete során.
Menstruáció, abortusz, szexuális élet, orgazmus, klimax, meddőség mind olyan témák, amelyekről a nők még egymás között is alig beszélnek. A Libresse arra vállalkozott, hogy ezen változtat. Szóra bírja a nőket és segítségükkel elkészíti a nagy, női tabutérképet.
„Látnunk kellett, hogy milyen témákról kell párbeszédet kezdeményezni. Az első lépés, hogy nyíltan beszéljünk olyan kérdésekről, amelyek a nőket foglalkoztatják, de a kulturális és társadalmi normák miatt háttérbe szorulnak. A nők már számos dolgot kivívtak maguknak, de még nem értek a forradalmuk végére. Közösen, összefogással azonban egy olyan világot teremthetünk, amelyben végül minden, ami a nők egész életét meghatározza természetessé válik” – mondta el Hegedűs Eszter, a Libresse brand managere.
A Mondd ki #amibennedvan kampány során végül több ezren nyíltak meg, osztották meg saját történetüket.
Kapcsolódó cikkeink
Lépj be a MyMeki® UNIVERZUMBA!
A hazai McDonald’s 2024-től kommunikációs szinten is kiemelt figyelmet szentel…
Tovább olvasom >Az “énidő” fontosságára hívja fel a figyelmet a foodora
A folyamatos digitális készenlét és a mindennapi munkahelyi és magánéleti…
Tovább olvasom >Eke Angéla Alvószínháza egy estére az IKEA-ba költözött
Az IKEA új kampányának részeként egy különleges színházi élmény várta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >