Elkészült a nagy, női tabutérkép
Hiába élünk modern világban, a női léttel kapcsolatos tabukat máig nem sikerült ledönteni. Melyik tabut övezi titok mert félünk, ha kiderül, kirekeszthetnek miatta? Melyik taburól nem tudunk beszélni, mert még megfelelő szavaink sincsenek hozzá? Mi az, ami miatt magunkat hibáztatjuk, vagy éppen szégyelljük és ezért hallgatunk róla? A szégyenérzetet, a stigmatizálást csak a rejtőzködés megszüntetésével és párbeszéddel lehet eltörölni – vallja a Libresse, ezért azt kérte, mondjuk el, hogy mi számunkra a legnagyobb tabu, miről a leginkább zavarba ejtő, kínos, fájó beszélni. Ez alapján készült el az első hazai, női tabutérkép.
Két nőből egy még mindig zavarban van, ha nyíltan, őszintén kell beszélnie intim zónájáról, és ugyanennyien vannak azok, akik a menstruációjukkal kapcsolatos témákat, fájdalmaikat, lelki állapotukat még a saját partnerükkel sem osztják meg soha. Megdöbbentő, de a tinédzserek több mint fele is inkább választaná az iskolai zaklatást, minthogy a havi vérzésről szót ejtsen, és még az is valószínűbb, hogy egy filmben kettévágjanak egy nőt láncfűrésszel, mint hogy betétet kérjen a barátnőjétől, mert nála épp nincs. Mindezt úgy, hogy egy nő átlagosan, mintegy 450-szer menstruál élete során.
Menstruáció, abortusz, szexuális élet, orgazmus, klimax, meddőség mind olyan témák, amelyekről a nők még egymás között is alig beszélnek. A Libresse arra vállalkozott, hogy ezen változtat. Szóra bírja a nőket és segítségükkel elkészíti a nagy, női tabutérképet.
„Látnunk kellett, hogy milyen témákról kell párbeszédet kezdeményezni. Az első lépés, hogy nyíltan beszéljünk olyan kérdésekről, amelyek a nőket foglalkoztatják, de a kulturális és társadalmi normák miatt háttérbe szorulnak. A nők már számos dolgot kivívtak maguknak, de még nem értek a forradalmuk végére. Közösen, összefogással azonban egy olyan világot teremthetünk, amelyben végül minden, ami a nők egész életét meghatározza természetessé válik” – mondta el Hegedűs Eszter, a Libresse brand managere.
A Mondd ki #amibennedvan kampány során végül több ezren nyíltak meg, osztották meg saját történetüket.
Kapcsolódó cikkeink
“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >