Elkészült a halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” mobil alkalmazás
Az agrártárca bemutatta a halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány keretében kifejlesztett mobil alkalmazást, amelyet a felhasználók ingyen tölthetnek le – közölte az Agrármarketing Centrum az MTI-vel.
Az applikáció letöltői különböző feladatokat oldhatnak meg, halakkal és halételekkel kapcsolatos kérdéseket fejthetnek meg, az érdekességek rovatban számos információt tudhatnak meg a halakról, a halételek elkészítési módjairól, illetve receptvideókat is nézhetnek. A játékmezőn végighaladó, legtöbb pontot gyűjtő játékosok nyereményjátékban vehetnek részt, a győztesek hal tematikájú élményfőzésre nyernek belépőt.
Az applikáció elkészültével újabb eszköz áll a 2023-ig tartó, halfogyasztást ösztönző kampány szolgálatába, az alkalmazás bármelyik okostelefonra letölthető – idézi a közlemény Ondré Pétert, az Agrármarketing Centrum ügyvezetőjét, aki szerint az új, digitális fejlesztéssel további célcsoportokat hódíthat meg a kampány, amely az egészségtudatos, minden korosztály számára előnyös halfogyasztást népszerűsíti.
A „Kapj rá!” 200 négyzetméteres standdal lesz jelen a közelgő 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) 2019. szeptember 26-29. között Budapesten, a Hungexpo területén. Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja a közlemény szerint elmondta, hogy az OMÉK a szakmának is szól, így a kiállítás ideje alatt előadásokat, workshopokat szerveznek az ágazatban dolgozók számára.
Az Agrármarketing Centrum felidézte: az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot. A 2014-2020-as a programozási időszakban Magyarország számára a Magyar halgazdálkodási operatív program (Mahop) keretében az előző időszakhoz képest 12 százalékkal több forrás, a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több mint 16,2 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampány elsődleges célja a hazai halfogyasztás növelése. A kampány egyszerre hívja fel a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint megmutatja a fogyasztók számára a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát – hangsúlyozták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >Magyar ételkülönlegességeket is lehet kapni a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon
Idén is megnyílt Szingapúrban a Food and Hotel Asia (FHA)…
Tovább olvasom >Magyar különlegességek Szingapúrban
Megnyílt Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi, szakmai kiállítása Szingapúrban, a Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >