Elkerülhetik a fuvarozók a sorozatos bírságokat a bírságriasztással
A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak 15 százalékos kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
Az útdíjfizetési szolgáltató az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásában felidézte: az e-mail üzenetben érkező értesítés felhívja a figyelmet az ellenőrzési rendszer által érzékelt téves felhasználói beállításokra, így azok ellenőrzésével és kijavításával, illetve szükség esetén egyenlegfeltöltéssel a felhasználó elejét tudja venni a további szabálytalan bevallásnak.
A NÚSZ kiemelte: a riasztási rendszer nem változtatja meg a bírságolás rendjét. A fix ellenőrző kapuk és mobil adatgyűjtő járművek által már elvégzett ellenőrzés során megállapított jogosulatlan úthasználattal kapcsolatos adatokat a zárt ellenőrzési rendszerben átadják a rendőrségnek, amelynek 90 napja van a bírság kiszabására.
Az útdíjtörvény értelmében ugyanakkor egy jármű nyolcóránként újra bírságolható, így a fuvarozó vállalkozás egyetlen tehergépjármű rossz felhasználói beállításának javításával naponta csaknem félmillió forintot takaríthat meg – hangsúlyozta a szolgáltató.
A bírságriasztás funkciót a HU-GO rendszerben regisztrált felhasználók vehetik igénybe, függetlenül attól, hogy viszonylati jegy megváltásával vagy fedélzeti eszköz igénybevételével tesznek eleget útdíjfizetési kötelezettségüknek. A bírságriasztás alapbeállításként inaktív, ezt a funkciót igény esetén a regisztrált felhasználóknak aktiválni kell.
A NÚSZ jelezte azt is, hogy október 1-jétől a HU-GO díjköteles úthálózatot érintő kisebb változások léptek életbe. Néhány szakasz-korrekció mellett az elmúlt időszakban átadott útszakaszok – M30, M60, M85 gyorsforgalmi utak egyes szakaszai, illetve az 55, 62, 306 számú utak egyes szakaszai – is díjkötelessé váltak.
A fedélzeti eszközök segítségével a gépjármű helykoordinátái alapján automatikusan történik a bevallás, illetve a díjköteles szakaszokon a feltöltött egyenlegből a díjfizetés.
A viszonylati jeggyel közlekedőknek viszont jobban kell figyelniük, mert az útvonaltervező az újonnan átadott útszakaszokra is tervez, így a szokásos kiindulási és célállomás között a megszokotthoz képest változhat az útvonalterv. Mivel a kijelölt útvonaltól való eltérés jogosulatlan úthasználatnak minősül, és bírságot vonhat maga után, ezért érdemes még a viszonylati jegy kifizetése előtt ellenőrizni a megtervezett útvonalat – emelte ki tájékoztatójában a NÚSZ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
100 hektárra elegendő növényvédő szert vont ki a hatóság
Próbavásárlással „jutottak” 3,5 kg cirill betűs, valamint érvényes forgalomba hozatali…
Tovább olvasom >Utólagos útdíjfizetés a KUPON-nál, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. hivatalos fizetési közreműködőjénél
2024. január 1-től jelentős mértékben átalakult a megtett úttal arányosan…
Tovább olvasom >Jelentősen csökkentheti a kamionforgalmat az EKR-módosítás a logisztikai szolgáltatók érdekképviselete szerint
Évente 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenést eredményezhet a magyarországi utakon, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Grant Thornton felmérés: Rugalmasság és befogadó munkakörnyezet segíthet megtartani a számviteleseket
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >