Csak újrahasznosított műanyagot használ 2024-től az Adidas
Az Adidas a tervek szerint csak újrahasznosított műanyagot fog használni a ruházati cikkeihez és cipőihez 2024-től – írja az Origo. A következő hat évben folyamatosan arra fognak törekedni, hogy a márka fenntarthatóbbá váljon.
Az első áttörést az Adidas még 2016-ban érte el, amikor bemutatták, majd tömeggyártani kezdték első újrahasznosított műanyagból készült cipőjüket. Tavaly az Ultraboost Uncaged Parley névre keresztelt edzőcipőből 1 millió párt adtak el. Az Ultraboost Németországban jelenleg 179,95 dolláros áron vásárolható meg.
Eric Liedtke, az Adidas globális márkamenedzsere kiemelte, hogy a vállalat célja teljesen megszabadulni a műanyagtól 2024-ig. Hozzátette, hogy jelenleg az 920 millió darab termékének 50 százaléka műanyagból készül, éppen emiatt az átállás nem történhet meg egyik napról a másikra. Ráadásul az újrahasznosított műanyag 10-20 százalékkal drágább, mint a „szűz” műanyag.
Ha az Adidas eléri jövőre a 11 millió eladott darabot, akkor az újrahasznosított cipők a cipőeladásaik 3 százalékát képezik majd. A szakemberek szerint az új és az újrahasznosított műanyag közötti árkülönbség az idő elteltével folyamatosan csökkenni fog, mivel egyre több vállalat kísérletezik olcsóbb megoldásokkal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >AM: jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >