Csak újrahasznosított műanyagot használ 2024-től az Adidas
Az Adidas a tervek szerint csak újrahasznosított műanyagot fog használni a ruházati cikkeihez és cipőihez 2024-től – írja az Origo. A következő hat évben folyamatosan arra fognak törekedni, hogy a márka fenntarthatóbbá váljon.
Az első áttörést az Adidas még 2016-ban érte el, amikor bemutatták, majd tömeggyártani kezdték első újrahasznosított műanyagból készült cipőjüket. Tavaly az Ultraboost Uncaged Parley névre keresztelt edzőcipőből 1 millió párt adtak el. Az Ultraboost Németországban jelenleg 179,95 dolláros áron vásárolható meg.
Eric Liedtke, az Adidas globális márkamenedzsere kiemelte, hogy a vállalat célja teljesen megszabadulni a műanyagtól 2024-ig. Hozzátette, hogy jelenleg az 920 millió darab termékének 50 százaléka műanyagból készül, éppen emiatt az átállás nem történhet meg egyik napról a másikra. Ráadásul az újrahasznosított műanyag 10-20 százalékkal drágább, mint a „szűz” műanyag.
Ha az Adidas eléri jövőre a 11 millió eladott darabot, akkor az újrahasznosított cipők a cipőeladásaik 3 százalékát képezik majd. A szakemberek szerint az új és az újrahasznosított műanyag közötti árkülönbség az idő elteltével folyamatosan csökkenni fog, mivel egyre több vállalat kísérletezik olcsóbb megoldásokkal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >