Csak újrahasznosított műanyagot használ 2024-től az Adidas
Az Adidas a tervek szerint csak újrahasznosított műanyagot fog használni a ruházati cikkeihez és cipőihez 2024-től – írja az Origo. A következő hat évben folyamatosan arra fognak törekedni, hogy a márka fenntarthatóbbá váljon.
Az első áttörést az Adidas még 2016-ban érte el, amikor bemutatták, majd tömeggyártani kezdték első újrahasznosított műanyagból készült cipőjüket. Tavaly az Ultraboost Uncaged Parley névre keresztelt edzőcipőből 1 millió párt adtak el. Az Ultraboost Németországban jelenleg 179,95 dolláros áron vásárolható meg.
Eric Liedtke, az Adidas globális márkamenedzsere kiemelte, hogy a vállalat célja teljesen megszabadulni a műanyagtól 2024-ig. Hozzátette, hogy jelenleg az 920 millió darab termékének 50 százaléka műanyagból készül, éppen emiatt az átállás nem történhet meg egyik napról a másikra. Ráadásul az újrahasznosított műanyag 10-20 százalékkal drágább, mint a „szűz” műanyag.
Ha az Adidas eléri jövőre a 11 millió eladott darabot, akkor az újrahasznosított cipők a cipőeladásaik 3 százalékát képezik majd. A szakemberek szerint az új és az újrahasznosított műanyag közötti árkülönbség az idő elteltével folyamatosan csökkenni fog, mivel egyre több vállalat kísérletezik olcsóbb megoldásokkal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az adidas 12,7 százalékkal növelte negyedéves bevételét
A német adidas, a világ egyik vezető sportszergyártójának a bevétele…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >