Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától a növényi alapú húsmárkára, a The Vegetarian Butcherre vonatkozóan.
Az FMCG-óriás szerint a tranzakció a harmadik negyedévre zárulhat le a megállapodás záró rendelkezéseinek és a szabályozói követelményeknek való megfeleléstől, valamint az egyeztetések kimenetelétől függően.
A Vivera a brazil JBS tulajdonában áll, miután az 341 millió euróért 2021-ben megvásárolta a céget.
A márka eladása az Unilever stratégiájába illeszkedik, melynek követésével a vállalat a márkaportfóliót igyekszik racionalizálni – kevesebb márkára, azok közül is a nagyobbakra összpontosítva – a hosszú távú növekedés érdekében.
A The Vegetarian Butcher hűtött és fagyasztott termékei külön ellátási láncot és beszerzési modellt igényelnek, ami miatt a portfólió más elemeihez képest kevésbé jól méretezhető – jegyezte meg a vállalat. Emellett a márkát támogató technológiai és k+f képességei is számottevően eltérnek attól, amit a vállalat más márkái igényelnek.
Az Unilever 2018-ban vásárolta meg a The Vegetarian Butcher márkát alapítójától, Jaap Kortewegtől. Azóta átlagosan kétszámjegyű növekedést ért el és világszerte immár több mint 55 piacon van jelen, nem csupán a kiskereskedelemben, de a vendéglátásban is.
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: 100 ezer forint alatt vagy 2 millió felett
A fiataloknak átlagosan 669 ezer forint tartaléka van, a részletes…
Tovább olvasom >Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre
A Carlsberg hosszú távú partnerségi megállapodást írt alá az Európai…
Tovább olvasom >Rekordarányban kerültek saját márkás termékek a vásárlók kosarába
Februárban a Kifli.hu vásárlóinak több mint háromnegyede választott az online…
Tovább olvasom >