Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától a növényi alapú húsmárkára, a The Vegetarian Butcherre vonatkozóan.
Az FMCG-óriás szerint a tranzakció a harmadik negyedévre zárulhat le a megállapodás záró rendelkezéseinek és a szabályozói követelményeknek való megfeleléstől, valamint az egyeztetések kimenetelétől függően.
A Vivera a brazil JBS tulajdonában áll, miután az 341 millió euróért 2021-ben megvásárolta a céget.
A márka eladása az Unilever stratégiájába illeszkedik, melynek követésével a vállalat a márkaportfóliót igyekszik racionalizálni – kevesebb márkára, azok közül is a nagyobbakra összpontosítva – a hosszú távú növekedés érdekében.
A The Vegetarian Butcher hűtött és fagyasztott termékei külön ellátási láncot és beszerzési modellt igényelnek, ami miatt a portfólió más elemeihez képest kevésbé jól méretezhető – jegyezte meg a vállalat. Emellett a márkát támogató technológiai és k+f képességei is számottevően eltérnek attól, amit a vállalat más márkái igényelnek.
Az Unilever 2018-ban vásárolta meg a The Vegetarian Butcher márkát alapítójától, Jaap Kortewegtől. Azóta átlagosan kétszámjegyű növekedést ért el és világszerte immár több mint 55 piacon van jelen, nem csupán a kiskereskedelemben, de a vendéglátásban is.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >