Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától a növényi alapú húsmárkára, a The Vegetarian Butcherre vonatkozóan.
Az FMCG-óriás szerint a tranzakció a harmadik negyedévre zárulhat le a megállapodás záró rendelkezéseinek és a szabályozói követelményeknek való megfeleléstől, valamint az egyeztetések kimenetelétől függően.
A Vivera a brazil JBS tulajdonában áll, miután az 341 millió euróért 2021-ben megvásárolta a céget.
A márka eladása az Unilever stratégiájába illeszkedik, melynek követésével a vállalat a márkaportfóliót igyekszik racionalizálni – kevesebb márkára, azok közül is a nagyobbakra összpontosítva – a hosszú távú növekedés érdekében.
A The Vegetarian Butcher hűtött és fagyasztott termékei külön ellátási láncot és beszerzési modellt igényelnek, ami miatt a portfólió más elemeihez képest kevésbé jól méretezhető – jegyezte meg a vállalat. Emellett a márkát támogató technológiai és k+f képességei is számottevően eltérnek attól, amit a vállalat más márkái igényelnek.
Az Unilever 2018-ban vásárolta meg a The Vegetarian Butcher márkát alapítójától, Jaap Kortewegtől. Azóta átlagosan kétszámjegyű növekedést ért el és világszerte immár több mint 55 piacon van jelen, nem csupán a kiskereskedelemben, de a vendéglátásban is.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >Megduplázódhat a vegán állateledelek globális piaca 2034-re
Egyre több gazdi ismeri fel a növényi alapú étrend előnyeit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >