Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 21. 09:27

Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától a növényi alapú húsmárkára, a The Vegetarian Butcherre vonatkozóan.

Az FMCG-óriás szerint a tranzakció a harmadik negyedévre zárulhat le a megállapodás záró rendelkezéseinek és a szabályozói követelményeknek való megfeleléstől, valamint az egyeztetések kimenetelétől függően.

A Vivera a brazil JBS tulajdonában áll, miután az 341 millió euróért 2021-ben megvásárolta a céget.

A márka eladása az Unilever stratégiájába illeszkedik, melynek követésével a vállalat a márkaportfóliót igyekszik racionalizálni – kevesebb márkára, azok közül is a nagyobbakra összpontosítva – a hosszú távú növekedés érdekében.

A The Vegetarian Butcher hűtött és fagyasztott termékei külön ellátási láncot és beszerzési modellt igényelnek, ami miatt a portfólió más elemeihez képest kevésbé jól méretezhető – jegyezte meg a vállalat. Emellett a márkát támogató technológiai és k+f képességei is számottevően eltérnek attól, amit a vállalat más márkái igényelnek.

Az Unilever 2018-ban vásárolta meg a The Vegetarian Butcher márkát alapítójától, Jaap Kortewegtől. Azóta átlagosan kétszámjegyű növekedést ért el és világszerte immár több mint 55 piacon van jelen, nem csupán a kiskereskedelemben, de a vendéglátásban is.

Kapcsolódó cikkeink