Elismerésben részesültek a legjobb magyar márkák

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 18. 14:06

Az Operettszínházban tegnap este harmadik alkalommal adták át a legkiválóbb hazai márkáknak járó rangos MagyarBrands-elismeréseket. A három éve alapított díjjal a MagyarBrands szervezet elsődleges célja, hogy minősítse és egyben bemutassa a minőségi és megbízható hazai márkákat.

A kiválasztás pályázati rendszerben, illetve egy szakértői bizottság jelölése alapján történik. Az elismerésre fogyasztói és üzleti kategóriában pályázhatnak a magyar márkák. A MagyarBrands-díj odaítélése alapvetően számszerűsíthető kritériumok, tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdonosi összetétel alapján történik, amelyet szakmai elbírálás, ismertség, reputáció, identitás egészít ki.

A 2012-es rangsorok hagyományosan először ősszel a Figyelőben és a MagyarBrands honlapján jelentek meg.

A MagyarBrands fogyasztói márkáinak toplistája

Rangsor Márka Pontszám
1 Herendi 98,35
2 Pick 98,21
3 Gundel 95,38
4 Zwack 94,28
5 Zsolnay 94,05
6 Herz 92,33
7 Hollóházi Porcelán 91,06
8 Kalocsai Paprika 89,19
9 OTP 88,15
10 IBUSZ 87,81

A MagyarBrands üzleti márkáinak toplistája

Rangsor Márka Pontszám
1 Videoton 87,81
2 Rába 87,42
3 Főgáz 87,33
4 Gyomai Kner 85,75
5 Kürt 85,48
6 Fővárosi Vízművek 84,9
7 Mahir Cityposter 84,55
8 MVM 83,35
9 Nitrogénművek 82,75
10 Masped 82,7

Kategóriagyőztesek
Külön elismerés illette a márkarangsorok kategóriagyőzteseit: Herendi, Pick, Szentkirályi, Balaton Sound, Videoton, Egis, Kürt, Dunavox – ezek a márkák szerezték meg kategóriájukban a legtöbb pontot.

A fogyasztói márkakategóriák győztesei:

· Az év fogyasztói márkája (a rangsor legelső helyén végzett) – HERENDI
· Az év legelismertebb fogyasztói márkája (reputációban a legtöbb pontot kapta) – PICK
· Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája (tradícióját/múltját tekintve a legdinamikusabban fejlődő márka) – SZENTKIRÁLYI
· Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája (az 5 évnél fiatalabb márkákat vizsgálva) – BALATON SOUND

Az üzleti márkakategóriák győztesei:

· Az év üzleti márkája (a rangsor legelső helyén végzett) – VIDEOTON
· Az év legelismertebb üzleti márkája (reputációban a legtöbb pontot kapta) – EGIS
· Az év legdinamikusabb üzleti márkája (tradíciójához/múltjához képest a legdinamikusabban fejlődő márka) – KÜRT
· Az év legsikeresebb új üzleti márkája (az 5 évnél fiatalabb márkákat vizsgálva) – DUNAVOX

Különdíjak
Az eseményen különdíjasokat is hirdettek: a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapesti Operettszínház, a MagyarBrands Gyermekekért különdíjat a Csodalámpa Alapítvány és a MagyarBrands Innovációs különdíjat a Metapay (hazai fejlesztésű fizetési rendszer) érdemelte ki. A szakértői bizottság ezek odaítélésével azon szervezetek, cégek munkáját ismerte el, amelyek kiemelkedő módon járultak hozzá a hazai gyermekjólét, a közművelődés és technológiai újítás társadalmi feladatainak ellátásához.

Kapcsolódó cikkeink