Elindult nálunk is az Apple Pay
Május 21-én elindult Magyarországon az Apple Pay szolgáltatás – elsőként az OTP Banknál, amelyet várhatóan a következő hetekben több pénzintézet is követ.
Az Apple Pay lényege, hogy a felhasználó úgy fizethet a boltokban (vagy akár az interneten is), hogy a terminálhoz a bankkártyája helyett mobilkészülékét érinti oda (ez lehet iPhone, Apple Watch, iPad vagy Mac készülék is). A hagyományostól eltérően viszont nem PIN-kódot kell beütnie, hanem előbb az eszközt kell feloldani, ami iPhone esetében lehet a FaceID arcfelismerés vagy a TouchID ujjlenyomat-olvasó.
Apple Pay-jel bárhol lehet fizetni, ahol elérhető az érintéses fizetési szolgáltatás, vagy fel van tüntetve az Apple Pay logó, így különféle üzletekben, éttermekben, taxikban vagy bármely érintéses fizetésre alkalmas POS-terminálnál is használható. A szolgáltatás leegyszerűsíti az online vásárlás folyamatát, nincs szükség a kártyaadatok manuális kitöltésére, és lehetőséget ad a szállítási és számlázási információk egyszerűbb megadására is. Minden tranzakció egyszerűen, a Touch ID, a Face ID vagy a jelkód segítségével végezhető el. Előfeltétele viszont, hogy az ügyfél előtte regisztráljon a rendszerbe, és hozzárendelje az eszközhöz a kártyáját.
Nem csupán az Apple Wallet applikáción keresztül lesz lehetőség az Apple Pay használatára, hanem mobilbanki applikációból is – ez például az OTP esetében saját, Simple alkalmazása. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H: 1400 milliárd forinthoz közelítenek az okostelefonos fizetések
Közel 1,4 billió forint, 173 millió tranzakció: így mutat három…
Tovább olvasom >Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi…
Tovább olvasom >K&H: megállíthatatlanok az okoseszközök
Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >