Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány
Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára sajtótájékoztatón Budapesten.
Az államtitkár emlékeztetett: a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (asp) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra, az így keletkezett túlkínálat miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.
A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt.
A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 százalékát tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt – tette hozzá.
Feldman Zsolt kiemelte, hogy az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. A sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban és étrendben, ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étrendjében.
A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánják felhívni a figyelmet. Emellett fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is, tette hozzá az államtitkár.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese ismertette, hogy az április 30-ig tartó kampány az Agrárminisztérium (AM), az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) szervezésében valósul meg, hangsúlyozva a tudatos vásárlás, a sertéshús-fogyasztás fontosságát.
Az AMC a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készül. Szakmai konferenciát rendeznek, valamint televíziós és rádiókampánnyal, véleményvezérek bevonásával és szakácsversennyel tervezik a sertéshús és -készítmények fogyasztásának ösztönzését.
Menczel Lászlóné, a VHT szakmai titkára szerint az ágazat szereplői mindent elkövetnek azért, hogy a hazai fogyasztók igényeit kielégítsék.
A sertéságazat éles versenyben áll a külföldi beszállítókkal, és árcsökkenéssel is szembe kell nézniük a termelőknek, hiszen az afrikai sertéspestis hatásai az árakban is megnyilvánulnak. Az önköltség emelkedik részben a takarmányárak, részben a munkabérek növekedése miatt – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >