Elindult a Bud Light 10 millió dolláros nyárserkentő programja
Andy Goeler marketing alelnök részletezi, hogy az Egyesült Államok legtöbbet eladott sörmárkája hogyan segít az embereknek visszatérni a bárokba, koncertekre és sporteseményekre egy politikai kampánynak feltüntetett promóción keresztül.
A promóció leírása egy 100 plusz oldalas, jogszabályalkotásnak tűnő dokumentum, viccekkel, diagramokkal és nyereményekkel együtt tartalmazza a márka által ajándékozandó díjak részleteit, beleértve a 100 000 belépőt sporteseményekre, jegyeket a helyi amfiteátrumok koncertjeire, ingyen első Bud Light kört, a bárokba visszatérő fogyasztóknak.
Kampány a jókedv visszaállítására

Andy Goeler,a Bud Light marketing vezérigazgatója
A politikai kampányok felépítéséhez hasonló, azokat parodizáló, könnyed, humoros hangvétellel vezeti vissza a lakosságot a pandémiát megelőző hangulatba a Bud Light.
– Nyilvánvalóan kihívás volt ez az egész COVID-periódus, főként a mi márkánknak, amellyel az embereket összehozzuk, kapcsolódunk a szórakozásukhoz és a társasági életükhöz. Tehát most, hogy újrakezdünk, úgy döntöttünk, hogy a mi felelősségünk is, hogy visszahozzuk az életükbe a mókát, a jókedvet – hangsúlyozza Andy Goeler, a Bud Light marketing vezérigazgatója, az AB InBev veteránja.
Hírességek minden műfajból
A kampány népszerűsítésére a Bud Light felkérte az NFL sztárját, Rob Gronkowskit, a Bud Light Summer titkárjának, és Sam Richardson („Veep”) komikus színészt hírfelolvasónak. A politikai kampány-imitációt erősíti, hogy a márka egy hétig népszerűsíti a javaslatot a tévében és a közösségi oldalakon, arra kérve a rajongókat, hogy „konzultálják meg”, mielőtt „jóváhagyják”.
A kampány keretében a „javaslatként” feltűntetett promócióhoz olyan influenszerek szólnak hozzá, mint a Dallas Cowboys hátvédje, Dak Prescott, az e-sportoló TimTheTatMan, az Instagram mémes MiddleClassFancy és a Friday Beers, saját „előterjesztésekkel” csatlakoznak a javaslathoz. A Bud Light korábban is együttműködött a popkultúra szereplőivel, nevezetesen Post Malone popzenésszel.
-Ha egy márka nem marad kulturális szempontból releváns, nagyon gyorsan elavul. Mi is a megszokott dolgokat csináljuk, fókuszcsoportokat, megfigyeléseket, társadalmi csoportok és médiafogyasztásuk nyomonkövetését. De az igazat megvallva sokszor egy sör mellett, saját megérzéseinkről beszélgetve döntünk, így volt ez Gronkowski és Post Malone esetében is – mondja Andy Goeler.
A rengeteg felajánlott díj és nyeremény országos fajsúlya szolgáltatja a párhuzamot, képezi a politikai színezet alapját, kulturális szempontból relevánssá és pozitívvá fogalmazva. Mégis, néhány szakértő szerint ez egy FMCG márka számára kockázatos lehet, főként az USA elnökválasztás kapcsán tapasztalt események és megosztottság fényében.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >