Elindult a XVII. Coop Rally
A már több mint másfél éve zajló ukrajnai háború miatt még inkább megerősödött annak fontossága, hogy az ország minél inkább önellátó legyen az élelmiszertermelés terén – mondta a 17. Coop Rally országos beharangozó sajtótájékoztatóján Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A minőségi magyar élelmiszer-előállítást és -termékeket a középpontba állító, idén több mint 100 hazai cég részvételével zajló szakmai rendezvény közel 300 résztvevője hat nyugat-magyarországi élelmiszergyártó céget, illetve a COOP Csoport két tagvállalatát látogatja meg szeptember 13-án és 14-én.
„A tavaly februárban kitört ukrajnai háború következményei, köztük a megugró infláció hatásai nem kímélték a magyar élelmiszeripart sem”
– mondta a 17. Coop Rally országos beharangozó sajtótájékoztatóján a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Az Agrárminisztériumban megrendezett eseményen Pekó László kiemelte: a háború felerősítette annak fontosságát, hogy az ország minél inkább önellátó legyen az élelmiszer-termelés terén, és ezzel az ellátás biztonsága mindekor biztosított legyen. Ezzel kapcsolatban kihangsúlyozta: az ország több mint 1400 településén közel 2200 üzletet működtető Coop Csoport napi 1 millió vásárló ellátásáról gondoskodik oly módon, hogy üzleteik 95 ezer magyar terméket forgalmaznak, köztük több mint 800 saját márkás terméket, amelyeknek 90 százaléka hazai előállítású. A csaknem 20 ezer főt foglalkoztató, 400 hazai kis-és középvállalkozás megélhetését biztosító cégcsoport tavalyi árbevételéről szólva megjegyezte: tavaly a forgalmuk 748 milliárd forintot tett ki, miután az elmúlt öt évben 19 százalékkal nőtt az árbevételük.
A cégcsoport kistelepülési üzleteinek fejlesztése kapcsán elmondta: a 2021-ben elindult Magyar Falu Program keretében a Coop 5 milliárd forintos önerejéhez mintegy 7 milliárd forint állami támogatási összeg társult, így összesen 12 milliárd forint értékű beruházás révén 461 üzletben valósulhatott meg fejlesztés.
„Ez az ország szinte teljes területét lefedve közel 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményeit javította jelentős mértékben”
– tette hozzá. A beruházások keretében 91 településen kispostai, 9 településen pedig nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is elérhetővé vált a Coop vásárlók számára. 145 Coop üzlet előtt pedig közösségi terek kerültek kialakításra.
Pekó László kihangsúlyozta azt is, hogy a cégcsoport tavaly vezette be a korszerű és minőségi vásárlási élményt biztosító Coop Szuper Plusz boltkategóriát, amelyhez jelenleg országszerte már 48 üzlet tartozik. Ezek az üzletek szélesebb választékkal, funkcionális és egészségtudatos termékkörrel és folyamatos akciókkal várják a vásárlókat.
Az idei Coop Rally programjáról elmondta: a szeptember 13-14-én sorra kerülő kétnapos eseményen több mint 100 cég közel 300 résztvevője nyolc állomást (hat élelmiszergyártó céget és két COOP tagvállalatot) látogat meg Nyugat-Magyarországon. A 2006-ban elindított szakmai program eddig 135, élelmiszertermékeket, vagy más, napi fogyasztási cikkeket gyártó, forgalmazó beszállítót látogatott meg, ezzel is erősítve a kapcsolatot a száz százalékban hazai tulajdonban levő kiskereskedelmi cégcsoport és a kínálata törzsét adó magyarországi cégek között.
A szakmai programot a kezdetektől fogva támogatja a kormány, fővédnöke ebben az évben is Nagy István agrárminiszter. dr. Nobilis Márton, a szaktárca élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón kiemelte:
„A magyar kormány minden olyan kezdeményezés mellé áll, amely a magyar élelmiszeripart segíti. A Coop pedig a rally-val már a 17. alkalommal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar élelmiszerekre.”
„Amikor a tavalyi rally után elbúcsúztunk egymástól, nem gondoltuk volna, hogy egy ilyen nehéz év elé nézünk. Komoly harcot vívtunk az inflációval, de a kitűzött célnak megfelelően év végére el fogjuk érni az egyszámjegyű inflációt”
– mondta az államtitkár. „Tudjuk, hogy az inflációnak csábító hatása volt az importra, ezért hálával tartozunk a Coop-nak, hogy ellenállt ennek, és megtartották a magyar beszállítóikat” – tette hozzá.
dr. Nobilis Márton egyben kitért az Agrárminisztérium azon törekvésére is, amely nemzeti bajnok vállalkozások létrejöttét kívánja elősegíteni az élelmiszeriparban.
„Külföldi példákon azt láttuk, hogy akkor sikeres az élelmiszeripar, ha fentről lefelé adjuk a támogatást. A bajnok vállalkozásoktól elvárjuk azt, hogy a kisebb cégeket integrálják, illetve azoknak is lehetőséget adjanak.”
Egyben kitért arra is, hogy soha nem látott összeg áll most a hazai élelmiszeripar rendelkezésére, ugyanis a 2021-2027-es uniós pályázati ciklusban 750 milliárd forintot lehet fordítani az élelmiszergyártók versenyképességének növelésére.
„Ez egy óriási lehetőség és felelősség is az élelmiszeripar számára, hiszen nem biztos, hogy még egyszer ennyi forrás áll majd a rendelkezésükre”
– jegyezte meg.
A Coop Rally résztvevői között idén is lesznek majd magyar olimpikonok, ugyanis a Coop Csoport stratégiai partnere a Magyar Olimpiai Bizottságnak (MOB), amelynek keretében segíti az olimpikonok felkészítését, az olimpiai eszme népszerűsítését. Fábián László, a MOB főtitkára ezzel kapcsolatban elmondta: a MOB-ot 1996 óta támogatja a Coop, amely a második legjelentősebb MOB-partnernek számít. A jövő évi párizsi olimpiával kapcsolatban kiemelte: a felkészülés jól áll, jelenleg több mint 50 kvótás hellyel bír a magyar csapat, amelynek létszáma, ha minden jól megy, akkor 180 fős is lehet. Az idei Coop Rally-n három olimpiai bajnok (Szász Emese párbajtőrvívó, Gyurta Dániel úszó, Kósz Zoltán és Hosnyánszky Norbert vízilabdázó) is részt vesz majd.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segített a Coop
Csaknem 60 tonnányi, Coop saját márkás alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújtott…
Tovább olvasom >Ismét az állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segíti a Coop
Idén csaknem 60 tonnányi Coop sajátmárkás alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújtott…
Tovább olvasom >Véget ért a XVIII. Coop Rally
Hajdúszoboszlón zárult az idei Coop Rally – Az idén 18.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >