Elindítja ásványvíz-exportját a Coca-Cola Magyarország
A szénsavas üdítők és gyümölcslevek után ásványvizeinek exportját is elindítja a Coca-Cola Magyarország. A vállalat 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvíz-üzemét, valamint egy teljesen új terméket fejlesztett ki, amellyel kizárólag külföldi piacokat látnak majd el. A lépéssel duplájára bővül a teljes hazai ásványvíz-kivitel mennyisége.
A szénsavas üdítők és gyümölcslevek után ásványvizeinek exportját is elindítja a Coca-Cola Magyarország. A cég az elmúlt hónapokban 700 millió forintból – amelyből 210 millió forint uniós támogatás volt – bővítette zalaszentgróti ásványvíz-palackozóját, Bistra néven pedig egy teljesen új, kizárólag export piacra szánt terméket fejlesztett ki.
A beruházást – az ásványvíz-palackozás elindításával – Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkár és Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője avatta fel a mai napon.
A 4,5 millió lakosú horvát piacra szánt Bistra ásványvízből a tervek szerint 6 millió liter készül az idén, amelynek köszönhetően megközelítőleg duplájára bővül a teljes hazai ásványvíz-kivitel mennyisége.
A társaság mostanáig 12 milliárd forintot költött ásványvíz-palackozója fejlesztésére. A NaturAqua – amelyet szintén Zalaszentgróton palackoznak – árbevétel alapján ma már a legnagyobb szereplő a hazai ásványvízpiacon, a NaturAqua Emotion pedig az ízesített ásványvizek kategóriájában a legnépszerűbb termékcsalád. A zalaszentgróti palackozó összesen 200 embernek biztosít munkalehetőséget.
„Az elmúlt két évben a Coca-Cola Magyarország exportárbevétele megduplázódott, 8 milliárd forintról 18 milliárdra nőtt. Büszkén mondhatjuk, hogy dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeink ma már Európa 22 országának piacait látják el.” – emelte ki Nikos Kalaitzidakis ügyvezető.
„A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot, és ezen keresztül a magyar gazdaság teljesítményé.” – közölte Szijjártó Péter államtitkár.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >