Elhúzódó szerződéskötések is állhatnak a vállalatok növekedésének útjában
Visszavetik a cégek növekedési kilátásait az elhúzódó szerződéskötési folyamatok – állapítja meg az EY és a Harvard Law School Center 1000 jogi szakértő bevonásával készült közös kutatása. Egy késve vagy hiányosan elkészített szerződés akár egy fontos üzletet is veszélybe sodorhat.
A szerződések lassú és szakszerűtlen előkészítése nagyban akadályozza a sikeres üzletkötést a vezetők többsége (57%) szerint. Ennek egyik fő oka a kutatás szerint, hogy a cégek kétharmada (68%) nem használ semmilyen sablont vagy útmutatót a megállapodások megírásakor. A jogi osztályok leterheltségét mutatja az is, hogy a válaszadók közel felének (49%) nincs bevett módszere a szerződések tárolására, sőt háromnegyedük (78%) a vállalt kötelezettségeik teljesítését sem tudja megfelelően nyomon követni.
Mivel ezek az adminisztratív problémák komoly pénzügyi veszteséget is okozhatnak, ezért a vállalkozások döntő többsége (92%) igyekszik változtatni szerződéskezelési gyakorlatán. A megfelelő rendszerek bevezetése nélkül azonban ezek a próbálkozások szinte mindenhol (98%) jelentős akadályokba ütköznek, harmaduk (38%) pedig kudarcot is vall.
„A szerződések jelentik minden üzlet alapját, meghatározzák a növekedés és a kockázatkezelés módját. Ebből eredően bár a szervezetek számára elengedhetetlenül fontos, hogy a szerződéskötési folyamat minden részletére vonatkozóan hatékony eljárásokkal rendelkezzenek (a tárgyalástól kezdve a végrehajtásig, a szerződéses kapcsolat megújításától az újabb együttműködések létrehozásáig), a jogi támogató területnek minden esetben mérlegelnie kell az üzlet által megkívánt gyorsaságot és rugalmasságot is”
– emelte ki dr. Losonci András, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda ügyvédje.
Kapcsolódó cikkeink
A világgazdaság lassulására készülnek fel a vállalatvezetők
Gazdasági visszaesésre számítanak a vezérigazgatók világszerte – mutat rá az…
Tovább olvasom >Ezek a fogyasztóvédelmi ellenőrzések várhatóak 2023-ban
Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai vállalatok –…
Tovább olvasom >Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás
A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >K&H: kilőtt a kakaós csiga és a hamburger ára
Tovább tart az árak erőteljes emelkedése a gyerekek által használt…
Tovább olvasom >