Elhunyt Michele Ferrero, a Nutella „atyja”
Nyolcvankilenc éves korában meghalt Michele Ferrero, az egész világon ismert Ferrero olasz édességipari cég tulajdonosa. Az 1964-ban „feltalált” Nutella mogyorókrém Olaszország leggazdagabb emberévé tette.
Az olasz sajtó által Mister Nutellaként búcsúztatott Michele Ferrero – akit minden idők egyik legsikeresebb olasz vállalkozójaként tartanak számon – Monte Carlóban hunyt el.
Michele Ferrero édesapjától, Pietrótól vette át az északnyugat-olaszországi Piemonte tartományban, Alba városában 1946-ban alapított családi cukrászcéget, amelyet az olasz ipar egyik példaképévé fejlesztett. A cég az egész világon elterjedt termékekkel hódította meg az édességipari piacot: a legismertebb Ferrero-termékek között van a Mon Cheri (1956), a Nutella (1964), a Kinder csokoládé (1968), a Tic Tac (1969), a Kinder-tojás (1974), a Ferrero Rocher (1982). A Ferrero legsikeresebb termékének a Nutella mogyorókrém számít, amelyből évente 350 ezer tonnát gyártanak.
Michele Ferrero Olaszország leggazdagabb embere volt, a világon a 30. a Bloomberg gazdasági hírügynökség 2014-es adatai szerint. A Ferrero a világ 53 országában 34 ezer embert foglalkoztat. A céget 2011 óta Michele fia, Giovanni vezeti.
Az egész életét a nyilvánosságtól távol élő Michele Ferrero 1983-ban jótékonysági alapítványt hozott létre, valamint a művészetet is támogatta. (Sárközy Júlia, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >