Elhunyt Georges Duboeuf a francia borpápa
Georges Duboeufnak különleges tehetsége volt a borokhoz, több, korábban kevésbé ismert helyi francia bor köszönheti sikerét kereskedelmi érzékének – írja az origo.
Tisztelői szerint Georges Duboeufnak különleges érzéke volt a borokhoz, melyek révén mindenki másnál pontosabban ismerte fel, melyik italban rejlik minősége révén az átütő kereskedelmi siker ígérete, mutatja be a BBC. Duboeuf nem egyszerűen borász, hanem vincellér volt, olyan szakember, aki a borok ismerője, őrzője, kereskedelmi sikerük előkészítőjeként tevékenykedett, és ezzel a XX. század egyik legnagyobb formátumú borkereskedőjévé vált.
Georges Duboeuf az 1950-es években, néhány évvel a II. világháború után hozta létre a L’Écrin Mâconnais-Beaujolais nevű bortermelői szövetséget, melynek az volt a célkitűzése, hogy segítse a helyi borok promócióját és piacra jutását Beaujolais-ból, Franciaország keleti térségének történelmi borvidékéről. 1964-ben saját pincészetet alapított, a Georges Duboeuf Wines-t, ahol tradicionális módszerekkel, kisipari termelésben készültek a borászati termékek, különösen szigorú minőségellenőrzési szempontok mentén. A pincészet később más régiókban is megjelent, 1993-ban pedig alapítója külön kereskedést és borászati múzeumot is létesített az italoknak.
A szakember nevét a borkészítés világában azért övezte elismertség, mert tevékenysége révén globálisan sikeressé vált az addig kevésbé ismert francia vörösbor, a Beaujolais Nouveau, sőt, az 1980-as évektől világszerte több helyen külön napot is szenteltek ennek a borfajtának.
Szakmai sikerei okán gyakran illették a „Beaujolais pápája” névvel.
Vállalkozását 2018-ban fia vette át, a cég évente mintegy 30 millió palack bort termel, főként a nemzetközi piacokra.
Halála kapcsán Dominique Piron, az Inter Beaujolais cég elnöke azt mondta, hogy Duboeuf „az egész világon magasra emelte a Beaujolais zászlóját”.
Duboeuf családja közlése szerint január 4-én az esti órákban, szélütésben halt meg Romanèche-Thorins falujában lévő házában. 86 évet élt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult a szekszárdi szüret: Irsai már a pincében, jön a rozé-alap
A szekszárdi borvidéken idén is korábban, már augusztus elején megkezdődött…
Tovább olvasom >„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >