Elhagyja Hollandiát a Deliveroo
Arra a következtetésre jutva, hogy az élvonalbeli piaci pozíció elérése és fenntartása „aránytalan mértékű befektetést igényel, amelynek hosszú távú megtérülése rendkívül bizonytalan”, a Deliveroo bejelentette, hogy kivonul Hollandiából.
A holland piac az idei év első felében a vállalat bruttó tranzakciós értékének mindössze 1%-át képviselte.
„A hollandiai működés megszüntetéséről szóló döntés azt tükrözi, hogy a vállalat fegyelmezett és továbbra is arra összpontosít, hogy maximalizálja az erőforrások befektetésének megtérülését, miközben teljesíti a nyereségességre vonatkozó célkitűzéseket a kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben” – közölte a vállalat, utalva a házhozszállítási piac szereplőinek veszteséget okozó a visszaesésre.
A hollandiai működés megszüntetéséről szóló döntés nem befolyásolja a korábban közölt, a csoport éves bruttó tranzakciós értékének növekedésére és a bruttó haszonkulcsra vonatkozó egész éves előrejelzést – tette hozzá a vállalat.
A Deliveroo működését Hollandiában november 30-án fejezi be, miután a munkavállalókkal és a futárokkal kompenzációs csomagokról állapodtak meg.
Eric French, a nemzetközi üzletág igazgatója nyilatkozatában elmondta:
„Szeretnénk köszönetet mondani a Hollandiában a Deliveroo-val együttműködő összes futárnak és éttermi partnerünknek, valamint ügyfeleinknek. A vállalat büszke arra, hogy Hollandia legjobb éttermeivel, élelmiszerboltjaival és futáraival működött együtt. Hálásak vagyunk munkatársainknak a vállalat iránti elkötelezettségükért és mindazért, amit tettek. Köszönjük a kemény munkát a futároknak is, és örülünk, hogy sikerült velük, valamint alkalmazottainkkal megfelelő kompenzációs csomagban megállapodnunk.
A Hollandiából való kivonulással a Deliveroo működési területe 10 piacra csökken – a szolgáltatás Ausztráliában, Belgiumban, Franciaországban, Hongkongban, Olaszországban, Írországban, Hollandiában, Szingapúrban, az Egyesült Arab Emírségekben, Kuvaitban és az Egyesült Királyságban marad továbbra is elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >ENVIRONTEC fenntarthatóság és innováció
Sikeresen zárult az ENVIRONTEC powered by ÖKOINDUSTRIA szakkiállítás, amely három…
Tovább olvasom >Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >