Elhagyja Hollandiát a Deliveroo
Arra a következtetésre jutva, hogy az élvonalbeli piaci pozíció elérése és fenntartása „aránytalan mértékű befektetést igényel, amelynek hosszú távú megtérülése rendkívül bizonytalan”, a Deliveroo bejelentette, hogy kivonul Hollandiából.
A holland piac az idei év első felében a vállalat bruttó tranzakciós értékének mindössze 1%-át képviselte.
„A hollandiai működés megszüntetéséről szóló döntés azt tükrözi, hogy a vállalat fegyelmezett és továbbra is arra összpontosít, hogy maximalizálja az erőforrások befektetésének megtérülését, miközben teljesíti a nyereségességre vonatkozó célkitűzéseket a kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben” – közölte a vállalat, utalva a házhozszállítási piac szereplőinek veszteséget okozó a visszaesésre.
A hollandiai működés megszüntetéséről szóló döntés nem befolyásolja a korábban közölt, a csoport éves bruttó tranzakciós értékének növekedésére és a bruttó haszonkulcsra vonatkozó egész éves előrejelzést – tette hozzá a vállalat.
A Deliveroo működését Hollandiában november 30-án fejezi be, miután a munkavállalókkal és a futárokkal kompenzációs csomagokról állapodtak meg.
Eric French, a nemzetközi üzletág igazgatója nyilatkozatában elmondta:
„Szeretnénk köszönetet mondani a Hollandiában a Deliveroo-val együttműködő összes futárnak és éttermi partnerünknek, valamint ügyfeleinknek. A vállalat büszke arra, hogy Hollandia legjobb éttermeivel, élelmiszerboltjaival és futáraival működött együtt. Hálásak vagyunk munkatársainknak a vállalat iránti elkötelezettségükért és mindazért, amit tettek. Köszönjük a kemény munkát a futároknak is, és örülünk, hogy sikerült velük, valamint alkalmazottainkkal megfelelő kompenzációs csomagban megállapodnunk.
A Hollandiából való kivonulással a Deliveroo működési területe 10 piacra csökken – a szolgáltatás Ausztráliában, Belgiumban, Franciaországban, Hongkongban, Olaszországban, Írországban, Hollandiában, Szingapúrban, az Egyesült Arab Emírségekben, Kuvaitban és az Egyesült Királyságban marad továbbra is elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Kibocsátásmentes járművekkel végzi az áruszállítást amszterdami üzleteibe a Jumbo
A holland Jumbo az „Oxygen” nevű, zéró kibocsátású elektromos teherautókkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >