Elfogadták a magyar vásárlók a saját márkás termékeket

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 09. 07. 00:00

Élelmiszervásárlásnál minden ötödik forintot a láncok saját márkás termékeiért fizetnek ki a vevők. A háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkák kevésbé elterjedtek, de részarányuk a forgalomból szintén növekvő arányt mutat – derül ki a

Amíg a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért bolti
forgalmából 12,8-ról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák
részaránya 2007 első felében, a tavalyi év első hat hónapjához képest, addig a
mutató élelmiszernél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt.
Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját
márkáinak részaránya, elsősorban a diszkontoknál. Az ott értékesített
élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék
jutott a kereskedelmi márkákra, forintban számolva. A növekedés mértéke, 2007
első féléve és a tavalyi első félév között előbbinél 5, utóbbinál 3
százalékpont.
Némi csökkenést a hipermarketeknél regisztrált a Nielsen.
Mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák
részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyiárunál 6,2-re.
Az átlagot leginkább meghaladó mértékű a kereskedelmi márkák
piaci részesedése az élelmiszerek között az állateledelnél, a mélyhűtött
áruknál és az úgynevezett reggeliző termékeknél. (Utóbbiba tartozik a müzli,
croissant, gabonapehely, müzli szelet, csoki- és mogyorókrém, valamint tartós
sütemény). Legalacsonyabb a forró italoknál, az alkoholtartalmú italoknál és az
édességeknél.
A vegyiáruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a
babaápolási kategória emelkedik ki, a kereskedelmi márkák magas részarányával.
Legkevésbé a hajápolás, szájápolás és férfi kozmetikum kategóriában játszik
szerepet a kereskedelmi márka.

 

Kapcsolódó cikkeink