Elfogadóbbak az amerikaiak az ultra-feldolgozott élelmiszerekkel szemben, ha azok egészségesebb hozzávalókat tartalmaznak
Az ameriai fogyasztók több mint fele (57%) úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek negatív hatással vannak az egészségre. Ám kétharmaduk több ilyen élelmiszert fogyasztana, sőt többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának, vagy addicionális egészségügyi előnyt kínálnának – állítja a növényi sejttechnológiai vállalat, az Ayana Bio saját felmérésére hivatkozva.
Az Ayana Bio 2000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban a definíció szerint „többszintű feldolgozáson átment és tartósítószert, édesítőszert, ízfokozót, színezéket, aromát és más adalékanyagot tartalmazó” ultrafeldolgozott élelmiszerekhez való viszonyulásukról. A felmérés 10 válaszadójából több mint nyolc mondta, hogy ezek az élelmiszerek jelenleg is étrenjük részét képezik, és több okot is – így azt íz (62%), a kényelmet (59%), a hosszabb eltarthatóságot (34%) és az alacsonyabb árat (32%) – említettek arra, hogy miért választják ezeket az élelmiszereket.
Szeretnék azonban, ha az általuk fogyasztott ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségesebbek lennének. A felmérésben résztvevők többsége (64%) tartja egészségesebbnek az élelmiszereket, ha azok táplálóak, és 68%-uk akár három dollárral többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának. A válaszadók több mint fele fogyasztana több ultrafeldolgozott élelmiszert, ha azok minőségibb összetevőkből készülnének.
Az addicionális egészségügyi előnyök szintén több amerikait terelnének e termékek irányába. Tízből heten (74%) próbálnának ki olyan ultrafeldolgozott élelmiszereket, amelyek segítenek javítani a szív- és érrendszeri vagy agyi funkciókat, támogatnák a pihentetőbb alvást, illetve növelnék az ellenállóképességet vagy az energiaszintet.
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet sürget a L’Oréal az EU USA-val kötött megállapodása után
A L’Oréal kedden arra figyelmeztetett, hogy az Európai Unió és…
Tovább olvasom >Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >