Elfogadóbbak az amerikaiak az ultra-feldolgozott élelmiszerekkel szemben, ha azok egészségesebb hozzávalókat tartalmaznak
Az ameriai fogyasztók több mint fele (57%) úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek negatív hatással vannak az egészségre. Ám kétharmaduk több ilyen élelmiszert fogyasztana, sőt többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának, vagy addicionális egészségügyi előnyt kínálnának – állítja a növényi sejttechnológiai vállalat, az Ayana Bio saját felmérésére hivatkozva.
Az Ayana Bio 2000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban a definíció szerint „többszintű feldolgozáson átment és tartósítószert, édesítőszert, ízfokozót, színezéket, aromát és más adalékanyagot tartalmazó” ultrafeldolgozott élelmiszerekhez való viszonyulásukról. A felmérés 10 válaszadójából több mint nyolc mondta, hogy ezek az élelmiszerek jelenleg is étrenjük részét képezik, és több okot is – így azt íz (62%), a kényelmet (59%), a hosszabb eltarthatóságot (34%) és az alacsonyabb árat (32%) – említettek arra, hogy miért választják ezeket az élelmiszereket.
Szeretnék azonban, ha az általuk fogyasztott ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségesebbek lennének. A felmérésben résztvevők többsége (64%) tartja egészségesebbnek az élelmiszereket, ha azok táplálóak, és 68%-uk akár három dollárral többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának. A válaszadók több mint fele fogyasztana több ultrafeldolgozott élelmiszert, ha azok minőségibb összetevőkből készülnének.
Az addicionális egészségügyi előnyök szintén több amerikait terelnének e termékek irányába. Tízből heten (74%) próbálnának ki olyan ultrafeldolgozott élelmiszereket, amelyek segítenek javítani a szív- és érrendszeri vagy agyi funkciókat, támogatnák a pihentetőbb alvást, illetve növelnék az ellenállóképességet vagy az energiaszintet.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >