Elfogadóbbak az amerikaiak az ultra-feldolgozott élelmiszerekkel szemben, ha azok egészségesebb hozzávalókat tartalmaznak
Az ameriai fogyasztók több mint fele (57%) úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek negatív hatással vannak az egészségre. Ám kétharmaduk több ilyen élelmiszert fogyasztana, sőt többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának, vagy addicionális egészségügyi előnyt kínálnának – állítja a növényi sejttechnológiai vállalat, az Ayana Bio saját felmérésére hivatkozva.
Az Ayana Bio 2000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban a definíció szerint „többszintű feldolgozáson átment és tartósítószert, édesítőszert, ízfokozót, színezéket, aromát és más adalékanyagot tartalmazó” ultrafeldolgozott élelmiszerekhez való viszonyulásukról. A felmérés 10 válaszadójából több mint nyolc mondta, hogy ezek az élelmiszerek jelenleg is étrenjük részét képezik, és több okot is – így azt íz (62%), a kényelmet (59%), a hosszabb eltarthatóságot (34%) és az alacsonyabb árat (32%) – említettek arra, hogy miért választják ezeket az élelmiszereket.
Szeretnék azonban, ha az általuk fogyasztott ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségesebbek lennének. A felmérésben résztvevők többsége (64%) tartja egészségesebbnek az élelmiszereket, ha azok táplálóak, és 68%-uk akár három dollárral többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának. A válaszadók több mint fele fogyasztana több ultrafeldolgozott élelmiszert, ha azok minőségibb összetevőkből készülnének.
Az addicionális egészségügyi előnyök szintén több amerikait terelnének e termékek irányába. Tízből heten (74%) próbálnának ki olyan ultrafeldolgozott élelmiszereket, amelyek segítenek javítani a szív- és érrendszeri vagy agyi funkciókat, támogatnák a pihentetőbb alvást, illetve növelnék az ellenállóképességet vagy az energiaszintet.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >Dark store koncepciót tesztel a Walmart
A Walmart újabb lépést tesz e-kereskedelmi terjeszkedése érdekében: az amerikai…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését
A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé…
Tovább olvasom >