Elfogadóbbak az amerikaiak az ultra-feldolgozott élelmiszerekkel szemben, ha azok egészségesebb hozzávalókat tartalmaznak
Az ameriai fogyasztók több mint fele (57%) úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek negatív hatással vannak az egészségre. Ám kétharmaduk több ilyen élelmiszert fogyasztana, sőt többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának, vagy addicionális egészségügyi előnyt kínálnának – állítja a növényi sejttechnológiai vállalat, az Ayana Bio saját felmérésére hivatkozva.
Az Ayana Bio 2000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban a definíció szerint „többszintű feldolgozáson átment és tartósítószert, édesítőszert, ízfokozót, színezéket, aromát és más adalékanyagot tartalmazó” ultrafeldolgozott élelmiszerekhez való viszonyulásukról. A felmérés 10 válaszadójából több mint nyolc mondta, hogy ezek az élelmiszerek jelenleg is étrenjük részét képezik, és több okot is – így azt íz (62%), a kényelmet (59%), a hosszabb eltarthatóságot (34%) és az alacsonyabb árat (32%) – említettek arra, hogy miért választják ezeket az élelmiszereket.
Szeretnék azonban, ha az általuk fogyasztott ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségesebbek lennének. A felmérésben résztvevők többsége (64%) tartja egészségesebbnek az élelmiszereket, ha azok táplálóak, és 68%-uk akár három dollárral többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának. A válaszadók több mint fele fogyasztana több ultrafeldolgozott élelmiszert, ha azok minőségibb összetevőkből készülnének.
Az addicionális egészségügyi előnyök szintén több amerikait terelnének e termékek irányába. Tízből heten (74%) próbálnának ki olyan ultrafeldolgozott élelmiszereket, amelyek segítenek javítani a szív- és érrendszeri vagy agyi funkciókat, támogatnák a pihentetőbb alvást, illetve növelnék az ellenállóképességet vagy az energiaszintet.
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >