Elfogadhatatlan a promóciós programokkal kapcsolatos brüsszeli álláspont
Teljességgel elfogadhatatlan, és veszélyes precedenst teremtene a jövőre nézve, ha az Európai Bizottság betiltaná a magyar gasztronómiai örökség részét képező olyan mezőgazdasági termékek, mint a borok és vörös húsok fogyasztásának népszerűsítését – közölte Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.
A Bizottság honlapján elérhető dokumentum szerint Brüsszel elvárja, hogy a benyújtott promóciós pályázatok hozzájáruljanak az éghajlati és környezeti követelményekhez, különös tekintettel a termelés és a fogyasztás fenntarthatóságára, így bizonyos ágazatok – mint a hús és a bor – eleshetnek a promóciós támogatástól. Ez pedig ellentétes az uniós promóciós politika fő célkitűzésével, vagyis azzal, hogy az EU valamennyi mezőgazdasági termékének versenyképességét biztosítsa. Nem vitatjuk, hogy a mezőgazdaságnak is hozzá kell járulnia a klímaváltozás elleni küzdelemhez, és azzal is egyetértünk, hogy a felelőtlen alkoholfogyasztás egészségügyi következményeire fel kell hívni a figyelmet, azonban az Európai Bizottság ezzel a javaslattal túllőtt a célon, és rendkívül veszélyes precedenst teremthet. Azzal, hogy kizárunk bizonyos termékeket a promóciós programból, azt kockáztatjuk, hogy a fogyasztók az EU-n kívüli országokból behozott, silányabb minőségű termékeket fogják választani − mondta Feldman Zsolt.
Lengyelország vezetésével Magyarország és több más tagállam a Mezőgazdasági és Halászati Tanács február 21-i ülésének napirendjére kérte a kérdést annak érdekében, hogy jobb belátásra bírja az Európai Bizottságot. Az EU promóciós programja évi 186 millió eurós keretösszegben nyújt támogatást az európai agrárcégeknek mezőgazdasági termékeik belső piacon, valamint harmadik országokban történő népszerűsítésére. A program nagyban hozzájárul az EU-ban előállított élelmiszeripari termékek elterjedéséhez és ezáltal az exportlehetőségek bővüléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >