Életünk nagy elsőiről készült országos kutatás a hazai McDonald’s megbízásából
A magyarok bő kétharmada szerint az első szerelem a legemlékezetesebb életesemény – derült ki egy országos kutatásból. Az emberi kapcsolatok fontossága szembetűnő: az első szerelem mellett az első csók és az első barátság is sokak számára jelent maradandó emléket. Az életútban az első munkahely kapott még sok említést, de persze a kutatás azt is igazolta, hogy mi magyarok szeretjük a hasunkat, hiszen sokan emlékszünk az első hamburgerünkre is.
Ezek a legfontosabb első élmények
A válaszadók 72%-a szerint az első szerelem az egyik legemlékezetesebb történés egy ember életében. Az első, igazinak tartott barátságokat ilyen-olyan formában a megkérdezettek több mint fele ápolja még mindig, ami másfelől persze azt is jelenti, hogy sokan közülük már egyáltalán nincsenek jelen egymás életében – többek között ez derült ki abból az országos kutatásból[1], amely a hazai McDonald’s megbízásából készült el.
Egy jó könyv vagy film is meghatározó lehet
Többnyire az első kulturális élmények fiatalon érik az embert, ennek köszönhetően a legemlékezetesebb emlékek a gyermekeknek készült tartalmakhoz kapcsolódnak: ifjúsági-gyerekirodalom, kalandregény, kötelező olvasmány, rajzfilm, mese, vígjáték. A nagy elsők között a népszerűségben ezeket a romantikus, a sci-fi és a fantasy irodalom követi, valamint ezek filmművészeti megfelelői. A komolyabb irodalom, mint a drámák, verses kötetek, szép- és tényirodalom csak keveseknek volt meghatározó első olvasmány.
Az első munkatapasztalatokat a többség ugyancsak még szinte gyerek fejjel, 20 éves kora előtt szerezte meg, így nem meglepő, hogy az első munkanap is sokak számára az emlékezetes élmények közé tartozik.
Az első hamburger
A Meki® 35 éve, az első nyugati típusú hamburgerezőként, illetve a nem sokkal későbbi változások egyik előfutáraként érkezett meg az országba. A kutatás apropóját az adta, hogy a hazai McDonald’s tavaly megújította ikonikus marhahúsos szendvicseit[2]: ezeket továbbra is a jól ismert összetevőkből készíti, de az elkészítési folyamat apró alakításával – az általuk is érzékelhető változások nyomán – a vendégek szinte újra átélhetik az első Meki®-s burger élményét.
Éppen ezért a kutatás során rákérdeztek az első elfogyasztott hamburgerre is. A többség – a megkérdezettek kétharmada – emlékszik erre az élményre is. Azok közül, akik számon tartják ezt az emléket, közel 40%-uk valamelyik McDonald’s étteremben élte át, megelőzve azok táborát, akik egy kis büfében ettek először burgert.
Ami jó, azt újraélnénk
A megkérdezettek kétharmada újra megélné első élményeit, harmaduk nem is változtatna a megtörténteken, míg másik harmaduk mai fejjel már némileg másképp cselekedne. Persze sajnos ezeket az élményeket a legtöbb esetben nem lehet ismét megtapasztalni.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >