Elérte célját a Nagy fogyás

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 06. 27. 08:00

Hagyományosan a Szamos Marcipán Szépkilátás cukrászda kertjében gyűlt össze a Trade Marketing Klub a nyári szezont megnyitó grillpartival egybekötött ülésére, június 5-én. A hely szellemével kicsit ellentmondásban a téma a „Nagy fogyás” című műsor kapcsán az egészséges és fogyókúrás termékek marketing- és trade marketing sajátosságai voltak.A meghívott beszélgetőpartnerek a gyártói, kereskedői és médiaoldal szakértői voltak. Marosfi Györgyné, az Univer kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy már 5 éve foglalkoznak a kérdéskörrel, és nagy áttörést Norbival való találkozásuk jelentett. Az Update-rendszer tulajdonosa, Schobert Norbert megerősítette, hogy a gyártókkal való közös gondolkodás, termékfejlesztés az Update-rendszer sikerének egyik pillére, a másik kettő pedig a kereskedelemmel való szoros együttműködés és a média támogatása. A Spar, a minőségi termékek kereskedőjeként, kiemelt figyelmet fordít az egészséges termékkategóriákra, mondta el bemutatkozójában Hovanyecz Norbert, a Spar marketingigazgatója.

Tartósan megnőtt az érdeklődés
Fülöp Tamás, a TV2 üzletfejlesztési igazgatója megerősítette, hogy az egészség és a fogyás témaköre kiemelt érdeklődést és nézettséget vált ki a fogyasztókban. 3 millió elhízott, túlsúlyos és 1 millió cukorbeteg ember hazájában ez társadalmi felelősség is, hogy valós emberek személyes példáján keresztül láthatóvá váljon, hogy lehetséges a fogyás, az életmódváltozás, a sikerélmény elérhető. A Nagy fogyás című műsor minden érintett várakozása szerint alakult, hiszen a téma iránt való érdeklődés felkeltés célját elérte, kiemelt nézettséget produkált, és mind a szereplőválogatás, mind a Spar üzletekben a hozzá kapcsolódó események tömegeket mozgattak meg. A résztvevők azonos értékszemlélete biztosította az összhangot, hogy a tv-csatorna, az ismert személyek, az egészséges termékek gyártói és az elkötelezett kereskedő is ugyanazt az üzenetet sugallja a fogyasztók felé. Az integrált kommunikáció, az aktív website, az ATL- és BTL-eszközök egyidejű használata biztosította a célcsoport széles körű lefedését. Mindezek eredményeként nőtt az érdeklődés a fogyókúrás termékek iránt. Az is bebizonyosodott, hogy a vásárlók szívesebben veszik, ha ezek a termékek kategóriától függetlenül egy helyen kerülnek kihelyezésre, mert az egymástól távol fekvő kihelyezésekről fárasztó nekik összeválogatni a keresett cikkeket.

Műsoron kívül is egészség
A Spar tudatosan vállalja a híd szerepét az élelmiszergyártók és a fogyasztók között a műsoron kívül is. A szórólapokon, kihelyezéseken, választékkialakításon, árpolitikán keresztül a mindennapokban is folyamatosan szem előtt tartja az egészség, a fogyás ügyét, még a marketingbüdzséből is áldozva erre a társadalmilag fontos ügyre. A most bevezetésre kerülő S-Budget alacsony áras termékcsaládban is kompromisszum nélküli fontosságú az élelmiszer-biztonság, a termékek minőségének folyamatos ellenőrzése, hangzott el a beszélgetésen.
Az Univer hosszú távon elkötelezte magát a fogyókúrás és egészséges termékkör mellett. Az Univer bébiételeikből is kivették az összes hozzáadott cukrot és egyéb káros összetevőt, ezt az ötujjas babakéz „Csupajó” jelzése mutatja. Mindezt a fejlesztést a termékek áremelése nélkül, saját költségükre valósították meg. Az Update termékek választéka is egyre bővül az Univer palettáján. Az esemény résztvevői is megkóstolhatták a kétféle Update salátaöntetet, az Update majonézt, ketchupot és mustárt is.
A fórumbeszélgetés után a résztvevők kisebb körökben folytatták a téma taglalását, a finom PICK grillkolbászok, Univer öntetes saláták, SOLE-MiZo sajtok és Heineken sörök társaságában. Sőt megkóstolhatták az energiacsökkentett Amstel Pulse sört is. A Szamos Marcipán egy csodálatos orosz krémtortával kedveskedett a résztvevőknek.
K. I.

Kapcsolódó cikkeink