Elérte az e-kereskedelmet a második hullám

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 11. 01. 12:55

ecommercelogoAz e-kereskedelem árbevétele már szeptember végén meghaladta a koronavírus első hulláma utáni májusi csúcsot. Pedig a java még ezután jön: ha bejön a papírforma, a „szokásos” év végi szezonális forgalomnövekedés rekordszintű bővülést, valamint számos kellemetlenséget hozhat – derül ki a Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 185 e-kereskedelmi hirdetési fiók adatait vizsgáló elemzéséből.

A Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi adatai szerint az internetes vásárlások értéke jelentősen nőtt 2020 második negyedévében. Magyarországon a tranzakciószám tekintetében 43, az érték vonatkozásában pedig közel 50 százalékos a bővülés 2019 hasonló periódusához képest. A forgalom felfutása mellett számottevően növekednek az e-kereskedők költései. Az emelkedő online költések piaci optimizmusról árulkodnak.

A piac optimizmusát erősíti az e-kereskedelmi forgalom utolsó negyedévre várható szezonális növekedése, mely a várakozások szerint minden korábbi rekordot megdönthet. Azonban mindez számos nem várt kellemetlenséggel is jár majd.

– A legnagyobb problémát előre láthatóan a logisztikai nehézségek jelentik. Az első hullám rámutatott, hogy a csomagszállítási kapacitás nem tudja követni az online vásárlások tömeges bővülését. Az év végi vásárlási rohamban roppanásig feszülhet az ellátási lánc, és tömegesek lehetnek a januárban célba érő karácsonyi ajándékok – mondta Szabó László, a Growww Digital szakértője. //

Kapcsolódó cikkeink