Elérte a hétezret a fogyasztói panaszok száma
A fővárosban augusztus végéig közel 2 ezer ügy, azaz fogyasztói panasz érkezett a testülethez, mintegy 600 cég ellen – hangzott el a Budapesti Békéltető Testület mai sajtótájékoztatóján. A fogyasztói panaszok száma országosan eléri a 7 ezret – csak az idei évben.
A fogyasztók leginkább (43 százalék) kereskedelmi jellegű ügyekben reklamálnak, azaz vásárlásuk során felmerülő problémával keresik a testületet. Az ügyek negyede szolgáltatói jellegű, míg 17 százaléka a pénzügy, biztosítás területét érinti. A fogyasztói csoportok ellen továbbra sincs megoldás
A testület a fogyasztói csoportokkal szemben rendszeresen kap állampolgári panaszokat. A probléma átfogó megoldása azonban továbbra is várat magára – jelenleg szolgáltatói jellegű kérdésként kezelik. , a Budapesti Békéltető Testület elnöke.
A szakértők tapasztalatai szerint tipikus hiba, hogy reklamációnál nem vesznek fel jegyzőkönyvet a vállalkozások – holott ez törvényi kötelezettség lenne. Utazási ügyeknél is gyakori ez a hiba. Sok esetben a javítási idő indokolatlan elhúzásával kell szembenézniük a fogyasztóknak, ez gyakran azért jelenik meg, mert külföldre küldik javítani a terméket.
Az üzleten kívüli vásárlásnál – tipikus példa erre az árubemutatók módszere – 8 napos „elállási jogot” biztosítanak a jogszabályok, ezt sok vállalkozás nem tartja be, gyakori, hogy a reklamáló vevőnek kell futnia a pénze után. Az internetes vásárlásnál tipikus módszer a visszaélésre, hogy a szerződési feltételeket utólag megváltoztatják. Ezért a szakértők szerint érdemes vásárláskor elolvasni, elmenteni, sőt, kinyomtatni az általános szerződési feltételeket – ez később sokat segíthet egy esetleges reklamációnál.
Megnövekedett az elmúlt időszakban a használt autókkal kapcsolatos panaszok száma is – korábban ez a szegmens sem volt fajsúlyos.
Még mindig gyakori, hogy egy ingatlan felújításánál, átépítésénél nem kérnek számlát a tulajdonosok. Ennek részben adóelkerülési okai is vannak, ugyanakkor a szerződés hiányában szinte lehetetlen az utólagos reklamáció, a fogyasztói jogok érvényesítése.
A testület rendszeresen kap állampolgári bejelentéseket a fogyasztói csoportok megtévesztő magatartása miatt. A probléma átfogó megoldása azonban továbbra is várat magára.
Szeptembertől a Budapesti Békéltető Testület elindítja pozitív listáját azokról a cégekről, amelyek teljesítik a testület ajánlásait – a beérkező ügyek tekintetében – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >