Magazin: Élénkülő verseny, egyenlő feltételek az elektronikus fizetések piacán
A Gazdasági Versenyhivatal 2019 nyarán tette közzé a bankkártya-elfogadással kapcsolatban lefolytatott ágazati vizsgálatának eredményeit.
Az ágazati vizsgálat egyik következtetése az volt, hogy a legalacsonyabb forgalmú kereskedők számára a bankkártya-elfogadás költségei – elsősorban a fix költségek miatt – olyan magasak, hogy a kereskedők egy része számára nem éri meg a bankkártyás fizetés elfogadását biztosítani.
Ezért kiemelten fontos és kedvező, hangsúlyozza a GVH közleménye, hogy a kereskedelemről szóló törvény 2020. július 14-én kihirdetett, 2021. január 1-jétől életbe lépő módosítása nem a bankkártya-elfogadást, hanem az „elektronikus fizetés” elfogadását teszi kötelezővé a kereskedők számára. A szabályozás így egyenlő versenyfeltételeket biztosít a bankkártyás, illetve más elektronikus fizetési szolgáltatások (például az idén márciusban elindított azonnali fizetésre épülő megoldások) számára. Erre a kereskedőknek is megfelelő felkészülési időt ad.
A versenyhivatal szerint számos pozitív hatása lehet a 2021. januárjában hatályba lépő szabályozásnak. A következő hónapokban általánosan elérhetővé válhatnak és elterjedhetnek azok a szolgáltatások, illetve fizetési megoldások, amelyek lehetővé teszik az elektronikus fizetéses tranzakciók gyors és biztonságos lebonyolítását, és élénkülhet a verseny a fizetési rendszerek piacán. Mindez csökkentheti a fizetési tranzakciók költségeit mind a hazai fogyasztók, mind a magyarországi kereskedők számára. Összességében pedig csökkenhet a még mindig jelentős mértékű készpénzhasználat, ami szintén fontos közcél. //
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >