Elemzők: tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 04. 12:00

Tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben az MTI által szerdán megkérdezett elemzők szerint.

polc2

Török Bálint, a Buda-Cash Brókerház Zrt. elemzője írásban az MTI-nek kifejtette: a várakozásoknak megfelelően a lényegesen csökkenő üzemanyagáraknak, a lakosság javuló jövedelmi helyzetének köszönhetően továbbra is élénk a hazai kiskereskedelem és általában a háztartások fogyasztása.

Hozzátette: bizonyára segít ebben a devizahitelek elszámolása is, valamint a KSH adatai szerint tartósan javuló foglalkoztatás.

Az elemző szerint a következő negyedévekben a fogyasztás továbbra is bővülni fog, habár a bázisidőszak (2014 eleje) elég erős volt, így szerényebb éves ütem sem lenne meglepő. A hosszabb távú kilátások már bizonytalanabbak, de egyelőre úgy tűnik, hogy tartós lehet a növekedés – írta.

Németh Dávid, a K&H vezető elemzője szintén úgy véli, hogy az adatok megerősítik a csökkenő olajár következtében, a múlt év utolsó hónapjaiban kialakult trendet, az üzemanyagok iránti kereslet fokozatos emelkedését.

Emellett a nem élelmiszerek körében bekövetkezett szintén jelentős, közel 8 százalékos decemberi forgalombővülés arra utal, hogy a lakosság egyre bátrabban költ tartós fogyasztási cikkekre is – kommentálta az adatokat.

Németh Dávid szerint az is látszik, hogy a lakossági fogyasztás stabilizálódott, hozzátéve: az idén is a 2014-eshez hasonló, 4-5 százalékos forgalombővüléssel lehet számolni.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a GDP növekedése és az emelkedő reáljövedelmek állnak a várakozásoknál jobb eredmények hátterében.

Közölték, az idén előreláthatóan tovább nő a kiskereskedelem, de kisebb ütemben mint 2014-ben. Bizonytalan például, hogy az üzletek vasárnapi bezárása milyen nagyságú forgalomvesztéssel jár, a szakemberek többsége azzal számol, hogy a rövidebb nyitva tartási időben kevesebb lesz a fogyasztás – olvasható az OKSZ kommentárjában.

A szövetség úgy véli, kisebb lesz a GDP növekedési üteme is, ennek nyomán a jövedelemkiáramlás. Az alacsony olajár és a fogyasztói árak előreláthatóan változatlan szintje ugyanakkor kedvez a kereskedelemnek. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink