Elemzők: tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben
Tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben az MTI által szerdán megkérdezett elemzők szerint.
Török Bálint, a Buda-Cash Brókerház Zrt. elemzője írásban az MTI-nek kifejtette: a várakozásoknak megfelelően a lényegesen csökkenő üzemanyagáraknak, a lakosság javuló jövedelmi helyzetének köszönhetően továbbra is élénk a hazai kiskereskedelem és általában a háztartások fogyasztása.
Hozzátette: bizonyára segít ebben a devizahitelek elszámolása is, valamint a KSH adatai szerint tartósan javuló foglalkoztatás.
Az elemző szerint a következő negyedévekben a fogyasztás továbbra is bővülni fog, habár a bázisidőszak (2014 eleje) elég erős volt, így szerényebb éves ütem sem lenne meglepő. A hosszabb távú kilátások már bizonytalanabbak, de egyelőre úgy tűnik, hogy tartós lehet a növekedés – írta.
Németh Dávid, a K&H vezető elemzője szintén úgy véli, hogy az adatok megerősítik a csökkenő olajár következtében, a múlt év utolsó hónapjaiban kialakult trendet, az üzemanyagok iránti kereslet fokozatos emelkedését.
Emellett a nem élelmiszerek körében bekövetkezett szintén jelentős, közel 8 százalékos decemberi forgalombővülés arra utal, hogy a lakosság egyre bátrabban költ tartós fogyasztási cikkekre is – kommentálta az adatokat.
Németh Dávid szerint az is látszik, hogy a lakossági fogyasztás stabilizálódott, hozzátéve: az idén is a 2014-eshez hasonló, 4-5 százalékos forgalombővüléssel lehet számolni.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a GDP növekedése és az emelkedő reáljövedelmek állnak a várakozásoknál jobb eredmények hátterében.
Közölték, az idén előreláthatóan tovább nő a kiskereskedelem, de kisebb ütemben mint 2014-ben. Bizonytalan például, hogy az üzletek vasárnapi bezárása milyen nagyságú forgalomvesztéssel jár, a szakemberek többsége azzal számol, hogy a rövidebb nyitva tartási időben kevesebb lesz a fogyasztás – olvasható az OKSZ kommentárjában.
A szövetség úgy véli, kisebb lesz a GDP növekedési üteme is, ennek nyomán a jövedelemkiáramlás. Az alacsony olajár és a fogyasztói árak előreláthatóan változatlan szintje ugyanakkor kedvez a kereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: visszatérnek az éjszakai talajmenti fagyok
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >A jövőben a levélnedvesség-tartamról is közöl információkat a HungaroMet Zrt.
A növényvédelmi munkák támogatása érdekében a jövőben levélnedvesség-tartammal kapcsolatos információkat…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >