Elemzők: tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben
Tartós lehet a növekedés a kiskereskedelemben az MTI által szerdán megkérdezett elemzők szerint.
Török Bálint, a Buda-Cash Brókerház Zrt. elemzője írásban az MTI-nek kifejtette: a várakozásoknak megfelelően a lényegesen csökkenő üzemanyagáraknak, a lakosság javuló jövedelmi helyzetének köszönhetően továbbra is élénk a hazai kiskereskedelem és általában a háztartások fogyasztása.
Hozzátette: bizonyára segít ebben a devizahitelek elszámolása is, valamint a KSH adatai szerint tartósan javuló foglalkoztatás.
Az elemző szerint a következő negyedévekben a fogyasztás továbbra is bővülni fog, habár a bázisidőszak (2014 eleje) elég erős volt, így szerényebb éves ütem sem lenne meglepő. A hosszabb távú kilátások már bizonytalanabbak, de egyelőre úgy tűnik, hogy tartós lehet a növekedés – írta.
Németh Dávid, a K&H vezető elemzője szintén úgy véli, hogy az adatok megerősítik a csökkenő olajár következtében, a múlt év utolsó hónapjaiban kialakult trendet, az üzemanyagok iránti kereslet fokozatos emelkedését.
Emellett a nem élelmiszerek körében bekövetkezett szintén jelentős, közel 8 százalékos decemberi forgalombővülés arra utal, hogy a lakosság egyre bátrabban költ tartós fogyasztási cikkekre is – kommentálta az adatokat.
Németh Dávid szerint az is látszik, hogy a lakossági fogyasztás stabilizálódott, hozzátéve: az idén is a 2014-eshez hasonló, 4-5 százalékos forgalombővüléssel lehet számolni.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a GDP növekedése és az emelkedő reáljövedelmek állnak a várakozásoknál jobb eredmények hátterében.
Közölték, az idén előreláthatóan tovább nő a kiskereskedelem, de kisebb ütemben mint 2014-ben. Bizonytalan például, hogy az üzletek vasárnapi bezárása milyen nagyságú forgalomvesztéssel jár, a szakemberek többsége azzal számol, hogy a rövidebb nyitva tartási időben kevesebb lesz a fogyasztás – olvasható az OKSZ kommentárjában.
A szövetség úgy véli, kisebb lesz a GDP növekedési üteme is, ennek nyomán a jövedelemkiáramlás. Az alacsony olajár és a fogyasztói árak előreláthatóan változatlan szintje ugyanakkor kedvez a kereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a napraforgónak és kukoricának jól jött az eső, az aratásra váró búzának és repcének nem
A napraforgónak és kukoricának jól jött az elmúlt egy hét…
Tovább olvasom >3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >